[url=http://postimg.org/image/ituitlde9/][img]http://s24.postimg.org/ituitlde9/Accord_...[/img][/url]
Mijn remklauw rechtsachter was vastgelopen.
Ben al aan 4e nieuwe remklauw toe omdat òf het handremmechanisme niet werkte òf de zuiger na ontluchten en op het rempedaal trappen, hierna telkens weer terugschoot in de klauw.En dan werkt de handrem zeker niet omdat de afstand tussen zuiger en blokken veel te groot is.
Het gaat hier om een zelfstellend handremmechanisme in de klauw.
Wat doe ik verkeerd?
Volgens de handleiding van Budweg moet je eerst de zuiger links uitdraaien tot hij op 1mm van de remblokken staat en dan de klauw over de blokken schuiven maar omdat er 4 pennetjes op de blokken zitten die in het kruis van de zuiger moeten vallen, werkt dat niet.
Daarna moet de klauw ontlucht worden en moet er net zolang op het rempedaal gepompt worden tot het handrem mechanisme zich instelt.
Maar dat werkt dus ook niet.
Zou ik eerst met de handrem hefboom de zuiger omhoog moeten krikken tot die tegen de blokken komt en dan pas ontluchten en rempedaal intrappen?.
Wie weet de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Plaats de remblokken in de remklauw (over die 4 pennetjes) en plaats dan het geheel over de remschijf.
Je zal dit een paar keer moeten doen om die afstand van 1 mm te verkrijgen.
Remklauw monteren.
Daarna is het een kwestie van ontluchten en klaar.
Niet aan de afstelling van de handremkabels draaien, dat is alleen om de vrije slag van de handrem hefboom af te stellen dus NIET de remblokken zelf.
Veel dank voor je antwoord, Hans.
Jouw antwoord komt precies overeen met de originele Budweg handleiding.
Beide remklauwen achter- gekocht bij AKR Performance in Harderwijk- heb ik nu vernieuwd en volgens de terugdraaimethode telkens de remklauw over de blokken geplaatst tot de afstand 1 mm was en daarna klauwen gemonteerd en ontlucht.
Links achter is een geringe uitslag van de hefboom al voldoende om de zuiger tegen de schijf te drukken, maar rechtsachter is dat niet het geval, daar wordt niet geremd: dus omdat beide kabels samenkomen in 1 kabel aan de voorkant kan ik de handrem helemaal tot bovenin aantrekken zonder remkracht.
Ik heb AKR gebeld en zij vervangen volgende week de remklauw r.a. kosteloos.
Er moet iets aan de hand zijn met deze serie remklauwen???
Bij de in Amerika gekochte (identieke Acura TSX klauwen) werkte het handremmechanisme niet en bij twee in Duitsland gekochte Budweg 344391 klauwen bleek hetzelfde probleem.
Zou het aan de afstelling van de draaiende piston in de klauw liggen? Maar hoe moet je dit dan afstellen?
8 jaar
Omdat zich bij verschillende remklauwen hetzelfde probleem voordoet, denk ik dat het aan de handremkabels ligt.
Indien er 1 verroest is en niet aangetrokken kan worden, werkt de remklauw op dit punt ook niet.
Kabels controleren dus....
Bedankt voor je antwoord.
Nadat de oude klauw r.a. vastliep werkte de handrem nog steeds perfect, dus de handremkabels waren ok. De auto, nu 5.5 jaar oud met 55000 km heeft tot en met januari 2015 trouw zijn beurten gehad bij de Honda dealer. Ik had een verlengde garantie afgesloten t/m einde 2014, dus viel de klauw erbuiten. Bij de dealer kost een klauw 695 euro, ex btw en ex montage dus dat betekende exit dealer.
De handremkabels hebben geen roest en lopen vrij dus wat kan het dan zijn? Wanneer ik de handrem aantrek dan zie dat de klauhefboom van de linkerklauw enkele milimeters beweegt- dus die remt duidelijk, wiel wordt inderdaad geblokkerd, terwijl de klauwhefboom rechts enkele centimrters, tot de blokkering beweegt- het wiel wordt niet geblokkeerd.
8 jaar
De beugel waar de kabel in gehaakt wordt , komt wel helemaal terug in zijn rust stand ? als dit niet het geval is , steld hij niet op.
De beugel komt inderdaad telkens helemaal terug, maar wordt bij aantrekken vd handrem helemaal tot de aanslagnok getrokken en het wiel blokkeert dus niet. Hij maakt ahw een loze slag maar komt wel netjes terug. Het ontluchten wordt altijd via het rempedaal gedaan om het opstellen te bekrachtigen Dat lukte links ook prima. Aan de linker remklauw trekt de beugel slechts enkele milimeters aan omdat hij daar wel direkt de zuiger/blokken tegen de schijf drukt.Ook daar komt de beugel netjes terug.
Dank voor je tips. Ik vrees dat het een produktiefout in alle klauwen r.a. betreft. Wellicht is daarom die klauw moeilijk leverbaar en heb ik via het buitenland al enkele foutieve exemplaren mogen ontvangen?
8 jaar
Het zal wel niet , maar met rechtsom draaien komt de zuiger niet naar buiten ?
Linksom brengt de zuiger nr buiten. Dat staat ook in de instructie van Budweg
8 jaar
Woensdag 25 mei wordt het probleem hopelijk opgelost door AKR Performance in Harderwijk
IK bericht nog over de oplossing
8 jaar
@ Rak 48,graag op deze topic doorgaan, geen nieuwe topic aan maken, daarom is u andere topic verwijderd.
Moderator
Probleem eindelijk opgelost.
Bij AKR Performance in Harderwijk werd geconstateerd dat de moer van de handremhefboom op de rechterklauw ietwat los was geraakt. Op de as die uit de klauw komt en in de hefboom zit een zeer fijne vertanding waarmee de handrem ook afgesteld kan worden. Die vertanding was door het loszitten van de moer beschadigd en daarom draaide de beugel over de as en werd de remzuiger dus niet bediend.
Chris heeft van een nieuwe klauw de handremhefboom overgezet en dit keer heel goed vastgedraaid. Nu werkt de handrem perfect.
Voor de zekerheid heeft hij ook de moer van de linkerklauw nagetrokken. Die kon inderdaad nog een kwart slag vaster.
Controleer bij een nieuwe remklauw met ingebouwde handrem dus altijd of de moer van de handremhefboom goed vastzit. Wat ik ook niet wist is dat je de handremhefboom dus kunt afstellen.
Dank aan Hans4040 en Kaleido 1 voor jullie tips.
[url=http://postimg.org/image/vscuv2mzf/][img]http://s33.postimg.org/vscuv2mzf/Budweg3...[/img][/url]
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar