Honda Civic: poeli

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: dual injection

Ik heb geprobeerd om de poeli eraf te draaien maar naar mijn mening,wil de boud breken,ik heb het op lucht geprobeerd maar geen beweging in te krijgen,toen met een pijp erop,en het lijkt of de bout wil breken,ik heb het een paar milimeter los gedraaid,toen die begon te buigen ben ik gestopt meestal als die een paar milimeter draaid springt die wel los maar bij deze auto is het hopeloos,ik vroeg mij af of ik wel de goede kant op draai,is het niet dat ik rechtsom moet draaien om het los te krijgen.wie weet er meer vanaf.

flow

Geplaatst door flow (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

wietse (0) PRO, 17 jaar geleden

je moet de bout een klein beetje verwarmen dan draai je hem zo los

flow (0), 17 jaar geleden

En dan als de bout afkoeld,los draaien?

wietse (0) PRO, 17 jaar geleden

nee bout warm losdraaien

flow (0), 17 jaar geleden

Oké Bedankt,dat Is Iets Voor De Volgende Keer Als De Riem Ervan Af Moet.

Renzo (0) PRO, 17 jaar geleden

Beter is het om een zware luchtsleutel (vrachtwagen) te gebruiken of de orginele poelie trekker van Honda.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Renzo]Beter is het om een zware luchtsleutel (vrachtwagen) te gebruiken of de orginele poelie trekker van Honda.[/quote]
dit zou ik zeker doen! op deze manier kun je de krukas en de poelie vervangen... dan ben je nog verder van huis... je zult niet de eerste zijn die er mee op de koffie is gekomen.

paul,

Renzo (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Renzo]Beter is het om een zware luchtsleutel (vrachtwagen) te gebruiken of de orginele poelie trekker van Honda.[/quote]
dit zou ik zeker doen! op deze manier kun je de krukas en de poelie vervangen... dan ben je nog verder van huis... je zult niet de eerste zijn die er mee op de koffie is gekomen.

paul,[/quote]
Klopt, iets te snel gelezen! Niet gezien dat de bout of afbreken staat. het warm stook verhaal is dan een betere optie inderdaad.

flow (0), 17 jaar geleden

Jongens ik heb zo'n joekel van een lucht sleutel,de aansluiting is 1 duims,maar ik heb het niet aan gedurft,want als die al met een grote moment sleutel tordeerd,weet je al genoeg ook heb ik een vring ijzer en een pijp van 1 1/2 meter lang erop gezet en toen met een hamer op het vring ijzer geslagen om te schrikken,maar niks hoor,toen ik de pijpn op spanning had,kwam de bout net zo hard terug.Ik heb al heel veel auto's gemaakt,maar dit nog nooit mee gemaakt.

hugo c (0) PRO, 17 jaar geleden

proberen met zware luchtdruksleutel(heb je wel genoeg druk?) met 10bar moet dat loskomen! honda gebruikt nooit loctite of een ander borgmiddel voor die bout. ook niet proberen met staven of wringijzers de poelie tegen te houden bij het losdraaien, die zal direct breken (gietijzer) . breekt de bout toch af (wat ik nog nooit heb meegemaakt) zul je het resterende stukje er kunnen uitdraaien (daar het niet geborgd is met een borgmiddel) ev. met een puntslag en een hamertje.

flow (0), 17 jaar geleden

Ik heb 16 bar tot mijn beschikking,en met die dikke slang eraan heb ik genoeg hoeveelheid lucht,dus je wildt zeggen dat de kraag van de bout het hele zaakje bij elkaar houd,want als die afbreekt kun je de resterende bout zo eruit draaien,de volgende keer ga ik het toch proberen,en dan heb ik pech als die breekt,hij zal toch een keer ervan af moeten.

hugo c (0) PRO, 17 jaar geleden

nogmaals:dit is zeer fijne schroefdraad,m.a.w -dat kan erghard spannen, heb het wel nog nooit tegengekomen dat die bout afbreekt.
ik zou het eens proberen met die zware slagmoersleutel .

flow (0), 17 jaar geleden

Vlogende keer als de riem ervan af moet,probeer ik het met die tol,en hoe ik al zei breekt dieaf dan breekt die maar,trouwens wat voor trek sterkte is die bout is dat 8.8 of 10.6 of is het iets anders.

hugo c (0) PRO, 17 jaar geleden

kan ik niet juist zeggen -heb al dikwijls meegemaakt dat ze erg spannen , maar nog nooit gehad dat zeafbreken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.