close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda CR-V 2008: Schokken

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: R20A2, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Hallo mijn naam is, Henk de Groot.
Het volgende doet zich voor, dat is niet altijd.
Kan een paar dagen goed gaan, maar dan verneem ik het weer.
Als ik mijn rempedaal zachtjes in trap, verneem ik soms wat schokken op rempedaal en hoor ik dan ook wat.
Het is net iets wat even blokkeert en los schiet. Garage denkt dat er iets los zit, maar dit is niet het geval.
Wat heb ik reeds vervangen: wiellagers voor SKF, ABS ring de juiste kant op, stuurkogels ook voor SKF , fusee kogels, onder, van febi
Alles om juiste kracht aangezet, zelfs nog een speciale momentsleutel gekocht.
Ik zou het niet meer weten, moet alleen de banden nog vernieuwen, deze zijn gecupt.
Iemand die mij in juiste richting kan helpen.
De lampjes gingen wel ineens branden tijdens rijden, maar waren wel weer uit nadat de auto van contact af is geweest.

.

Geplaatst door

HenkyBoy (340)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou het ABS laten uitlezen en a.d.h.v. van de foutcode(s) kun je verder (laten) zoeken.
Dat kon wel eens een hoop geld, tijd en ergernis besparen.

oldford 0
badge

3 jaar

Ik vermoed ook een probleem met de ABS, gezien het trillen van het rempedaal.

Oplossing :
Rechts achter was de zuiger goed smerig (grijze aankoeking), deze moest ik eruit tikken met een doorslag via de aansluiting remslang, met luchtdruk kwam er maar 1 cm beweging in de zuiger.
Links achter zat ook de zuiger vast, nog erger dan de rechter kant, hier kwam zelfs met luchtdruk geen beweging in de zuiger, moest zelfs harder tikken op de doorslag om deze zuiger eruit te krijgen.
En vorige eigenaar hebben eens getracht om de ABS sensor van links achter eruit te krijgen, deze was gescheurd bovenin, wel weer terug geplaatst en is daardoor water bij gekomen, oxidatie was aanwezig.

HenkyBoy 340

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.