Mijn Honda civic start niet. Ik heb wel vonk en ook benzine tot aan de inspuiters, maar de inspuiters gaan niet open. Het rare is ook dat op het dasshbord de lamp van de laadstroom niet gaat branden als ik het contact aan zet. Volgens mij is er iets met startonderbreker. Ik heb er maar 1 sleutel bij. Als ik star gaat de startmotor wel normaal rond.
Weet iemand raad ???????
Bij voorbaat dank
Wim.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer je hoofdstroomrelais eens , deze zit links onder bij je zekeringkast dacht ik.
Zekering 15 of 17 nog heel?
10 jaar
Hoofdrelais vervangen, geen resultaat en alle zekeringen door gemeten en die zijn ook goed.
Ik heb een voeding van 8 volt op de inspuiters.
10 jaar
Weet iemand of de startonderbreking te omzeilen is en op welke manier ????
10 jaar
Ligt aan het typenummer of dat kan, ik denk persoonlijk dat het elektrische onderdeel is van het contactslot als ik een gok mag doen....
https://www.youtube.com/watch?v=WX9EF0eO...
maar goed deze startonderbrekers kunnen dus omzeild worden met wat soldeerwerk (en als je goed engels kan):
Confirm this method works on the below ECU's listed ECU PCB ( M1Y-C 0014T - L5000 - 01 )
P73 from DC2R
P2T from EK4 ecu ( thanks to Phuong1987 )
P72 from DC2 Integra ( thanks to VTec1987 )
P2P from EK VTi ( thanks to VTec1987 )
10 jaar
Hoi Rover 200vi,
Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp er helemaal niets van. Misschien kun je wat duidelijker zijn.
Alvast bedankt.
10 jaar
Het probleem was de sleutelherkenning, dus ik ben er mee naar de sealer gegaan en die hebben de sleutel ingeleerd en probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties.
10 jaar
sleutelherkenning en elektronische gedeelte van het contactslot komt op hetzelfde dat bedoelde ik en dat stond ook in dat filmpje, normaal krijg ik een mailtje als er een reactie is maar die kreeg ik dit keer niet vandaar dat ik niet meer reageerde sorry daarvoor.
10 jaar
Stroomverdelerkap (en rotor)??
Hebben we ook ooit eens gehad, was ook het enige ooit :-)
10 jaar
Naar de dealer geweest en er was toch een zekering kapot, zekering 15.
Bedankt voor alle reacties.
9 jaar
Bij het uitzetten van de motor maakt de kabelboom kortsluiting op een steuntje van de luchtinlaat of daar ergens. Moet je even zoeken, is hier ook al veel vaker voorbij gekomen. Zekering 15 (dynamo, startonderbreking) springt er dan uit en slaat de motor dus de eerst volgende keer niet aan. Zekering vervangen en starten - lopen. Tot je de motor weer uitzet. Dus je moet de kostsluiting in de kabelboom bij het steuntje repareren.
9 jaar
Oke bedankt voor de tip. Ik weet nu waar ik zoeken moet
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar