auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Cr-V: Te hoge druk op Radiateurslang?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 (B20B3)

Dag Techneuten,

Sinds enige tijd heb ik wat twijfels over de druk op de radiateurslang (aanvoer dus)
Deze is bij warme motor aanzienlijk. Ik kan echter niet bepalen of dat ook daadwerkelijk te hoog is? Motor wordt niet te heet, fan slaat ook netjes en niet overmatig aan, geen koelwaterverlies, smurrie in olie of water of uitlaatgassen... Tevens laten meten of er zich gassen in het water bevinden, ook dit was OK!
De druk op de slang verdwijnt na aanslaan van de fan of na afkoeling.
Volgens de specificaties opent de dop tussen 0.9 en 1.25 Bar. In feite lijkt er dus niets aan de hand behalve dat er soms toch wat sporen van waterverlies te vinden is in de vorm van witte vlekjes in de omgeving van de radiateur dop. Dit is echter zo weinig dat bijvullen niet nodig is, expansievat en radiateur niveau blijven ok.
Ben ik ten onrechte ongerust en ligt de druk bij dit type motor wat hoger dan gebruikelijk of moet ik toch verdere aktie ondernemen?

Alvast bedankt!

Honda CR-V 2.0, 1998, 130.000KM, LPG sinds 120.000KM

Geplaatst door

nitas (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Water wat heet wordt zet uit en als er een luchtbel in zit zet dat nog meer uit (nog meer druk).

Laat hem eens rustig warm draaien zonder dop als er nog een luchtbel in zit komt die er misschien wel uit.

Maar ik denk niet dat jij een probleem hebt.

berendonck 0
badge

16 jaar

Bedankt voor de reactie,
Vandaag zal ik je tip uitvoeren en verslag doen
Wellicht is bij het plaatsen van de LPG installatie het systeem niet opnieuw ontlucht...

nitas 0

16 jaar

hallo
het lijkt inderdaad op een luchtbel dus probeer hem te ontluchten en houd en rekening mee dat een auto die op gas loopt wel een stukje heter word dan een auto die op benzine loopt
mvg martijn

mvanoosten 0

16 jaar

Inmiddels 2 jaar en 100.000KM verder en geen problemen. Waterslang komt nog steeds behoorlijk op druk maar kennelijk niet boven de tolerantie. Ook geen waterverlies of iets anders in die richting. Wel uit voorzorg radiateurslangen en thermostaat vernieuwd. (goed betaalbaar)

nitas 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.