auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Cr-V: Toerental loopt traag terug

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Probleem is begonnen met een verhoogd toerental 2000rpm bij ingetrapte koppeling en laat terugvallen naar stationair bij stilstand ,toerental gaat traag naar stationair schiet naar de 3000rpm,en gaat daarna langzaam naar stationair bij stilstand auto, als de auto rijdt zakt het toerental niet lager dan 1500rpm,motorlamp aan bij smorgens starten en in de loop van de dag ging het uit en werd het toerentalprobleem minder
Bij garage luchtklep schoon laten maken,kleppen gesteld en nieuwe olie,filter,computer in laten leren
Vervolgens problemen gekregen,schokken bij koude motor en niet mee te rijden,bij warme motor uit en aanzetten was het schokken over,overige problemen bleven
Bij garage stationairklep laten vervangen,computer inlezen,schokken is over maar het verhoogde toerentalprobleem blijft
Motorlamp blijft uit,toerental gaat pas langzaam naar stationair bij stilstand auto en als de auto in neutraal rijdt (helling) gaat het toerental evenredig met de snelheid omhoog
Wie kan mij hier mee helpen, al euro1200.00 kwijt en nog geen resultaat!

Geplaatst door

Henricus1 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat was de uitgelezen foutcode?

oldford 0
badge

9 jaar

Helaas deze weet ik niet meer precies maar het sloeg op de luchtinlaatklep en deze is ook schoongemaakt door de garage

Henricus1 0

9 jaar

Tip: niet meer naar die garage gaan, je hoort het vaak, onderdelen vervangen maar geen oplossing, hilarisch eigenlijk: een nieuwe oliefilter omdat het toerental fout loopt. Eigenlijk moet je pas betalen als ze het opgelost hebben.

Ik heb ook eens gehad dat het toerental niet meer zakte onder de 1000 rpm. Garagist sprak ook van 'motor opendoen, kleppen regelen,...." Je weet we,l de standaard opmerkingen.

Uiteidelijk heb ik het gasklephuis gereinigd, en de stelschroef gereinigd die daar op zit, die was vuil en liet wellicht geen lucht meer door. Het was opgelost voor 0 euro. Na (honderd)duizenden km's wordt dat gewoon vuil.

Gebrekkig draaien of slecht starten heb ik ook eens gehad: stroomverdelerkap was versleten en de rotor heb ik dan ook meteen vervangen: samen een 40 euro. Ik ben niet naar de geragist gegaan, ik wist wat hij ging zeggen ;-)

Misschien heeft jouw probleem ook hiermee te maken...

succes!

Hondaworld 50

9 jaar

Heb contact gehad met de garage foutcode p1519

Henricus1 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.