honda accord 2.2 turbo diesel trekt niet goed, alleen tussen 2500-3000 toeren trekt hij redelijk maar als je dan overschakelt valt hij weer daaronder en heb je bijna geen vermogen!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat hem eens uitlezen en de turbo controleren en tevens de lmm.
groetjes jan.
dat is al gebeurt en is allemaal goed!
groeten ivo
13 jaar
nou dat is wel vreemd want als hij niet trekt dan moet het toch dar van dan komen of de distrubutie moet niet goed staan.
hebben ze ook rijdend de waarde uit gelezen.
groetjes jan.
ik neem aan dat ze hem wel rijdend hebben uitgelezen, maar dat weet ik niet zeker want de auto is van mijn vader en die is er zelf mee naar de honda dealer geweest! zelf heb ik hem wel rijdend uitgelezen maar ik weet niet precies wat de waardes moeten zijn!
turbo druk is 2.2 bar dus dat lijkt me wel goed, er staan geen foutcode's in en de lmm geeft onder vollast 130 gram per seconde aan!
maar met de distributie heb je wel een punt want die is een paar maanden geleden vervangen dus dat zou het wel eens kunnen zijn!
vast bedankt voor de goede raad
groeten ivo
13 jaar
Accord diesel heeft een ketting , normaal dus onderhouds vrij
alleen bij slijtage
verstuivers zouden wel eens het probleem kunnen geven
of is het probleem ondertussen al opgelost ????
een paar maanden geleden kwam er een rammeltje van de distributie ketting en toen is bij de honda dealer de ketting en nog een paar dingen (ik denk spanner en zo) vervangen!
nou is hij al bij de honda dealer geweest en die hebben hem uitgelezen en wat gezocht maar die konden het ook niet vinden maar hadden wel weer een rekening van 400 euro en met die distributie ook al 1800 euro en ze zeiden ook dat het dan misschien de verstuivers waren en dat ging dan weer 1700 euro kosten!
zelf vind ik het niet echt lijken op kapotte verstuivers, hij rookt ook niet of zo!
of heb jij daar toevallig ervaring mee?
groeten ivo
13 jaar
Probleem
Ratelend geluid uit de distributiedeksel van de motor of motorschade door gebroken ketting
Oorzaak
Hoog roetgehalte in de motorolie leidt tot vroegtijdige slijtage van de ketting.
INJECTOR. AANTAL 4
bij deze reparatie dienen ook de injectoren te worden vervangen
of ze ZEKER laten testen , reviseren
auto hoeft ook niet te roken met verstuivers die niet goed zijn , als de opbrengst niet goed is gaat die inhouden
en idd injectoren zijn niet goedkoop
maar kijk is in de buurt bij jou voor een Bosch diesel specialist die kan ze mogelijk reviseren , of ruil voor mindere prijs als Honda
ik zeg voor 99% injector probleem
wij deden altijd bij deze reparatie ze vervangen
honda-accord-2-2-ctdi-bosch-common-rail-injector-0445110236
oke dus jij bedoeld dat als de distributie versleten is dat dan de kans groot is dat de verstuivers ook kapot zijn of niet?
b.v.d. ivo
13 jaar
is deze reparatie bij een dealer uitgevoerd ??
ja die is bij de honda dealer uitgevoerd en daar is hij daarna ook weer geweest met de storing dat hij niet trekt.
ze hebben er toen naar gekeken maar wisten niet wat het was, wel hadden ze een rekening van 400 euro!
ze hadden ook contact opgenomen met honda nederland!
gr ivo
13 jaar
kan je is uitleggen wat ze hebben gedaan voor die 400 euro
en zijn de verstuivers als eens getest ??
denk dat hier toch wel het probleem in zit
"misschien de verstuivers waren en dat ging dan weer 1700 euro kosten!" ??
dit kunnen ze toch uitsluiten door te laten testen ??
en voor die reparatie trok die toen wel goed ??
wat ze precies gedaan hebben weet ik niet want de auto is van mijn vader en die is er zelf mee naar de garage geweest! maar ze hebben hem uitgelezen en storing gezocht en er mee gereden, precies weet ik 't niet!
de verstuivers zijn nog niet getest! daar zou ik een nieuwe afspraak voor moeten maken maar ik ga dan toch liever naar een bosch diesel specialist dat is hoop ik minder duur!
ik weet niet of hij 't voor de reparatie al had. ik reed er een paar weken na de reparatie pas een keer mee en ik voelde het meteen maar mijn vader had 't niet echt gemerkt! wat ik dus bijna onmogelijk vind!
13 jaar
ik heb nu de verstuivers vervangen en het probleem is verholpen! ik heb gebruikte verstuivers bij autosloperij van deijne gehaald voor 100 euro per stuk!
bij de dealer kosten ze 360 euro per stuk!
13 jaar
nou mooi dat het voor elkaar is.
groetjes jan.
Klopte het toch " bij deze reparatie dienen ook de injectoren te worden vervangen
of ze ZEKER laten testen , reviseren "
mooi dat het opgelost is , en met 2dehans ook prima toch !
heb zeer recent er 4 laten reviseren prijs viel best mee
suc6 met je Accord
Injectoren testen zegt helemaaal niets. Wij hebben nu al 2 keer gehad dat de verstuivers goed waren volgens Bosch, maar pas met 4 nieuwe waren de problemen verholpen. En oooh wat is de dealer weer duur, 2e hands vergelijken met nieuw..... Wees maar blij dat je geen Toyota diesel rijdt, dan heb je voor 300 euro net een halve injector.
13 jaar
nou dat mag dan zo zijn mar dit is een honda en vier verstuivers a 1440 euro dan moet ik toch ook slikken al weet ik dat bij een ander merk ze 2000 kosten het blijft gewoon heel veel geld.
groetjes jan.
Ik ben het met je eens Jan 1440 is een bak geld voor een paar verstuivers
en vind ook dat Ivo het zo keurig heeft opgelost via van Deijne.
@Pivavar weet niet waar jullie die verstuivers laten doen , maar al een CR-V en Civic gehad die beiden niet goed waren
Civic nog voor coulance gehad en CR-V laten reviseren en doet het weer perfect
moet er bij zeggen dat ik ook nog niet een probleem heb gehad met een diesel waarvan we dachten dat er iets met de verstuivers was en na testen goed bleken en toch dan een probleem . En we hebben aardig wat diesels rijden gelukkig allemaal probleemloos ......
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar