Honda Crx: type2 start niet meer

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: d16a9

hallo


mijn crx2 van 1988 met d16a9 motor stopte er spontaan in 1 keer mee

ben gaan zoeken en zag dat de bougies niet meer vonkte,heb er een nieuwe ontstekings module in gezet,en ja hoor ze vonken weer!!


maar nu start hij nog steeds niet!!


ecu geeft geen storing aan (niet op dachbord,en niet op ecu led)

hij krijgt bezine (brandstofpomprelais werkt,en bougies zijn nat na 2 keer starten)

start motor werkt goed (aantrekken ook al geprobeerd en startmotor gaat voldoende snel rond)

distibutie riem staat goed.

bougies kabels zijn in de juiste volgorde aangesloten


wie kan mij helpen???

irfan

Geplaatst door irfan (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda CRX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

zit de ontsteking niet 1/2 slag gedraaid
bdp sensor defect

irfan (0), 16 jaar geleden

hallo, als de bdp sensor defect is vonken de bougies dan nog wel?waar zit deze sensor en wat doet hij?
ontsteking kun je toch niet een hale slag draaien omdat de 2 uitsteeksels niet precies in het midden zitten?
groetjes irfan

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

BDP sensor zit in de ontsteking bij jouw auto,als deze kapot is heb je geen vonk.

Hans

irfan (0), 16 jaar geleden

hallo,ben over een uur thuis dan ga ik het gelijk uit proberen,weet wel dat dit bij een d16z6 (del sol 1992) niet kan omdat de 2 pennen van die as die het blok in gaan niet precies in het midden staan.

groetjes irfan

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

jaaaaaaha
daar zeg je zo wat
maar da s dan toch die andere bobine??????

irfan (0), 16 jaar geleden

welke andere bobine?bobine zit toch in de ontstekingshuis,samen met de ontstekings module?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

sorry
haalde effe iets door elkaar

irfan (0), 16 jaar geleden

heb het geprobeerd om de ontsteking een halve slag te draaien maar dit is onmogelijk doordat de pootjes uit het midden staan hij is dus zo gemaakt dat hij er maar op 1 manier op past.
rotor past er ook maar op 1 manier op,helaas...

irfan (0), 16 jaar geleden

niemand nog ideeen?heb het nog steeds niet kunnen oplossen,start nog steeds niet,
iemand zij tegen me dat het ook het opvliegwiel of cilindersensor kan zijn,kan iemand mij vertellen waar deze zit en wat deze doen?en of de deze symtomen wel bij een niet startende motor hoort?
hij zij ook brandstof pomp relais doormeten,deze hoor ik wel tikken als ik de sleutel op contact zet en met starten ruik je ook veel benzine.(auto staat binnen)

Hans4040 (330) PRO, 16 jaar geleden

staat die nieuwe onsteking wel goed op tijd en in de basisstand?

irfan (0), 16 jaar geleden

heb het ontstekingshuis afgestreept voor ik hem eraf gehaald hebt,ontstekingsmodule vervangen,en weer terug geschroefd op oude positie.
heb ook geprobeerd hem te starten en aan de ontsteking te draaien.
wat is basisstand ?

Hans4040 (330) PRO, 16 jaar geleden

de basisstand is 16(+/-2) graden voor bdp bij 800 omw/min.
Oftewel het juiste onstekingstijdstip waar de motorregel eenheid vanuit gaat

irfan (0), 16 jaar geleden

okay maar zoals ik al beschreef moet het dan toch goed zijn?

Hans4040 (330) PRO, 16 jaar geleden

yes!

irfan (0), 16 jaar geleden

ga een complete 2e handse ontsteking proberen

irfan (0), 16 jaar geleden

hallo hij loopt weer!!!! een 2e handse ontsteking erop geschroefd en hij deed het gelijk weer!! snap er niks van,oude vonkte maar starte niet.
iedereen bedankt voor jullie reacties!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.