Honda Crx: vaag probleem CRX

Bouwjaar: 1990

Hey mensen...

Vanmiddag reed ik op me gemakje de brienenoordbrug op, toen er iets vreemd gebeurde.
De auto hield heel erg in, begon te stoten en me toerenteller was aan t flippen.
Ik zo snel mogelijk naar de vluchtstrook, aangezien je op de brug zelf nergens meer heen kan.

Er stopte een vrouw, die me vertelde dat er een enorme rookpluim uit me uitlaat schoot(1x).
Hierbij d8 ik dus meteen aan me koppakking, aangezien ik dit eerder heb gehad met een golf.

Alles nagekeken waaraan je dat zou moeten zien, maar niets te vinden.
Toen d8 ik, ik probeer te starten, aangezien dit dan ook moeilijker zou moeten gaan.
Starte deed die dus meteen.
Aangezien de brug open had gestaan, wou ik even w88 met optrekken, tot ik vrij baan had(zodat ik in ieder geval aan de andere kant veilig was).

Op dat moment kwam er een takelwagen, die even zo vriendelijk was om mij naar de andere kant te slepen, en veilig neer te zetten.
Ik heb m ook gewoon zelf de wagen op gereden, en er weer af.
Vanaf het punt waar hij me neer gezet had, ben ik ook gewoon naar m'n schoonouders gereden.

Daar eenmaal zijnde, heb ik alles rustig nagelopen maar niets gevonden.
De terug reis ging gewoon normaal.

Wel draait die nu stationair tussen de 1000 en 1500 toeren, en bij de 120, reed ik normaal rond de 4500 toeren en nu rond de 3500....

Wat zou dit geweest kunnen zijn???
Mijn motor lampje brand wel(code 8: bdp-sensor), maar die brand al 3 weken, en als ik een hobbelwegje heb gehad schiet die aan of uit.....

Wie kan me helpen bij dit probleem????

greetz Ricardo

Ricardo1983

Geplaatst door Ricardo1983 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda CRX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Ricardo1983 (0), 16 jaar geleden

hey mensen....

Ik had even een vraagje....
Ik ben hiervoor altijd met scooters en motoren bezig geweest, en daar merkte ik vaak t volgende als de ontsteking kapot was.

-moeilijker starten
-Inhouden op lage toeren
-Inhouden op hoge toeren
-Stotteren

Nu heb ik vanmorgen gereden, moest me vriendin weg brengen...
Hij starte meteen, terwijl die ijskoud was...
Reed perfect, geen stoot, knal en weet ik t wat....
Aangezien ik in me hoofd had, dat scooters altijd beginnen tegen te stribbelen op hogere toeren, heb ik de auto opengetrokken tot de 5000/6000 toeren voor een korte tijd...
Ook hierbij heb ik geen problemen gehad.

Ik heb gisteren nadat het gebeurd is, van alles nagelopen(bougiekabels enzo los gehad, en weer goed terug gemonteerd).
Kan t zijn, dat hier ergens t probleem vandaan kwam?????
Ik hoop t wel, aangezien ik niet veel kaas heb gegeten van het afstellen van de ontsteking.....

T lijkt mij, dat als de ontsteking kapot is, dat de auto elke keer de problemen moet hebben, en niet 1 malig....

Wie kan me ondersteunen in mijn verhaal????

greetz

hugo c (0) PRO, 16 jaar geleden

foutcode 8= defecte bdp sensor (die bevindt zich in de stroomverdeler)
oplossing : stroomverdeler vervangen.

Ricardo1983 (0), 16 jaar geleden

Mij is wijsgemaakt dat de ontsteking aan t overlijden is.

hugo c (0) PRO, 16 jaar geleden

klopt , dtc 8 = bdp sensor die zich in de stroomverdeler bevindt ( deze is bij honda niet los verkrijgbaar, dus zoals ik al gepost heb de stroomverdeler vervangen)

mvg hugo

Ricardo1983 (0), 16 jaar geleden

Ik heb vandaag een complete ontsteking gehaald, en goed laten afstellen.
Volgens die man, liep die veel te hard stationair.
Nu loopt die lekker rustig, en rijd ook een stuk soepeler lijkt t wel.

Hij melde me alleen, dat de baklager aan het slijten was.
Kan ik hier nog mee door rijden???
Aangezien er nu voorlopig ff geen geld is voor zulke dure reperaties(verhuizen enzo)....

Maar het probleem is opgelost :)

hugo c (0) PRO, 16 jaar geleden

het beste is de versn.bak open maken en de slechte lagers vervangen. (zo snel mogelijk)
vergeet niet dat een slecht (rot) lager metaaldeeltjes achterlaat in de olie !

Ricardo1983 (0), 16 jaar geleden

[quote=hugo c]het beste is de versn.bak open maken en de slechte lagers vervangen. (zo snel mogelijk)
vergeet niet dat een slecht (rot) lager metaaldeeltjes achterlaat in de olie ![/quote]
Hier wou ik eigenlijk mee wachen, tot ik een andere koppeling ging plaatsen, anders is t dubbel werk....
Misschien komt er ook nog wel een ander blokje in, maar hier twijfel ik nog over...

BenVTI (0), 16 jaar geleden

na idd kun je er beter niet te lang mee wachten maar als je nog kan rijden kun je nog rijden maar hou er wel rekening mee het wordt niet beter.
en welke baklager is het?? of weet die dat ook niet??

civic1985 (0), 16 jaar geleden

[quote=Ricardo1983][quote=hugo c]het beste is de versn.bak open maken en de slechte lagers vervangen. (zo snel mogelijk)
vergeet niet dat een slecht (rot) lager metaaldeeltjes achterlaat in de olie ![/quote]
Hier wou ik eigenlijk mee wachen, tot ik een andere koppeling ging plaatsen, anders is t dubbel werk....
Misschien komt er ook nog wel een ander blokje in, maar hier twijfel ik nog over...[/quote]
met die lagers kan je nog wel even doorrijden. weet niet wat voor motor jij in je crx hebt hangen.
is het een D16Z5 zijn er nog honderden bakken voor je te krijgen.

maar wat voor motor wil je gaan plaatsen? B16a1? denk dan ook even aan de hsport motor steunen.

Ricardo1983 (0), 8 jaar geleden

Probleem is toen niet opgelost.

Ben meteen voor een swap gegaan naar een groter motorblok.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.