Drie dagen geleden viel mijn motor op de snelweg ineens uit (reed 120km/uur)
moest naar de kant auto wilde niet gelijk starten (benzinedop losgedraaid, hoorde de ontluchting)
even later kon ik weer starten en wegrijden. Dacht dat er verder niets aan de hand was.
Dag later tijdens een ritje viel motor weer zomaar ineens uit (olielampje en motor lampje gingen aan)
Gisteren gebeurde het steeds regelmatiger, tot ik van boodschappen terugkwam, de motor drie keer uitviel onderweg,
en het gebeurde steeds sneller na het opnieuw starten 600 meter 400 meter 200 meter
laatste stukje naar huis moeten duwen (zware auto pff ), wilde niet meer starten.
Motor valt niet haperend uit maar is gewoon floep uit....
vanmorgen wilde de motor wel starten een tijdje stationair laten draaien, viel niet uit.
Bij het gasgeven en dan loslaten kwam motor wel even moeilijk weer tot stationair draaien.
iemand een idee wat dit kan zijn, brandstoftoevoer? (benziene filter lijkt me niet verstopt, anders hapert ie toch?)
breandstofpomp die bij warm worden meer of minder gaat werken ??? Geen idee heb er verder geen verstand van.
m vr gr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tijdens het rijden kan de motor afslaan. Startproblemen zijn vroege tekenen van contactschakelaarslijtage.
Oorzaak De contacten van de contactschakelaar zijn beschadigd door hoge piekspanning tijdens het starten.
kan ook zijn dat het brandstofrelais niet meer goed is .
Let ook op het hoofdrelais, hier gaat vaak een soldering los.
Vooral bij Honda's rond jouw bouwjaar.
14 jaar
is dat hetzelfde relais als het Hoofdbrandstofrelais, dan heb ik die al opnieuw gesoldeerd
dat hielp niet of de contacten van binnen zouden verbrand moeten zijn of zo
misschien moet ik de contacten doormeten.... of is dat niet het hoofdrelais?
de positie was ongeveer recht boven de pedalen, zit daar dan ook het hoofdrelais?
Het lijkt me echt iets van ontstekings electronica, motor stopt gewoon in een keer
geen gepruttel.... en het contactslot zit daar een electrisch schakelgedeelte achter?
kan ik zoiets makkelijk vervangen?
Ik kan zo'n 8 minuten rijden en dan twee achter elkaar uitval...
weet nog niet of dat door het veranderende klimaatomstandigheid in de auto komt..... of dat iets warmer wordt
zou het iets met de condensers te maken kunnen hebben?
ik wacht het antwoord van het relais eerst af of er verschil is tussen brandstof en hoofdrelais.
thanks alvast voor de medewerking...
14 jaar
Oplossing vorige maand gevonden.
Eindtrap van de ontsteking vervangen, sindsdien geen last meer van uitvallen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Shuttle of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar