honda civic vtec 115 pk bwj 97 50000km
Het vermogen in de 5 e laat te wensen over soms komt i niet boven de 110 uit op normale vlakke wegen houdt i het bij 145 al voor gezien.
Hoe kan dit?, helpt het als ik de electronica laat resetten?
Alvast bedankt
Geplaatst door paulis (0) , lid sinds 22 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
The_jorgman (0), 22 jaar geleden
Dit 'probleem' heeft vooral te maken met het karakter dat Honda de auto wilde geven: lekker zuinig dus een grote 5e versn.. Laat de ecu resetten en laat de auto min. 10 min. bij warme motor stationar lopen, dan wordt het iac leerprogramma actief. Wellicht dat hij dan iets vlotter wordt. Tevens willen bepaalde delen van de cil.kop nog wel eens vervuilen bij rustige rijstijl. 2 uurtjes sportief rijden en afwisselend snel en rustig optrekken tot max. toerental maakt veel verschil! Zitten de goede bougies erin (ngk zfr5f 11)?
marcelw7083 (0), 20 jaar geleden
een flesje injektiecleaner in de tank mikken helpt ook en tank vooral geen witte benzine
en trek hem , mits warm af en toe eens lekker door
dick1989 (0), 16 jaar geleden
heb zelf ook een civic v-tec de 5e versnelling is hierbij een overdrive, als je boven die snelheid wilt uitkomen moet je hem verder door trekken in de 3 en de 4 want je v-tec komt pas goed op gang boven de 4000 rpm. als je zorg dat je hoog in toeren zin in de 4, en je gaat dan naar de 5 dan wilt hij bij de 170 nog makkelijk verder.
Bugs (0), 15 jaar geleden
Waarschijnlijk kan ook een koelwatertemp zender defect zijn. Volgens mij is er een 2de tempzender voor de ecu welke defect kan zijn....
Dit veroorzaakt ook vermogensverlies...
rob010 (0), 15 jaar geleden
Een vtec-e is gewoon 'sloom' en heeft geen trekkracht.
Bij normaal rijden loopt dit type motor ook op 12 kleppen,als je wat meer vraagt van de motor gaat hij pas op 16 kleppen lopen.
Lekker zuinig maar geen power
Bugs (0), 15 jaar geleden
Is de VEi EG model civic niet een vtec-e met 12kleps modus? De VTEC-E vanaf 96 is dacht gewoon een 16V met VTEC op de inlaatzijde. Maar dan met een zeer milde non-vtec nok. Deze leveren 115pk, maar moeten wel serieus op toeren worden gehouden om vooruit te komen...
honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden
Beste Paulis.
Zou ik van jou het complete chassisnummer mogen hebben dan kan ik het een en ander voor je uitzoeken, omdat er meerdere v-tec motoren zijn met ander specificaties
GR hondamen