ik sta voor de keuze, 2 civic's ee9, beide hebben rond de 190.000 gedraaid.. ik wil erg graag 1 hebben en ik denk niet dat ik 1 vind met een lagere km stand (voor een redelijke prijs)wie weet wat me te wachten staat??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo niels...
190.000 is niet niks.. vaak hebben ze rond deze km,stand een hoog olie verbruik! (echt extreem hoog)
verder goed opletten! op roest rond de wielkasten (vaak al goedkoop dicht gesmeert) dorpels, vooral achterzijde die krokant zijn/waren...
ook de homokineten (zijn niet goedkoop van honda) die ratelen nog al eens bij het maken van een bocht... ook stuurhuisen rammelen vaak (kunstof busje versleten)
kijk dus goed uit niels! voor je het weet koop je een kat in een zak...
paul,
dank je wel, als je nog meer weet over dit type civic of weet waar ik meer informatie kan vinden hoor ik het graag,groeten niels
19 jaar
weet je ook wat ik aan het extreme olievebruik zonnodig kan doen dan? wat mankeert er dan aan het blok ?
19 jaar
dat is te wijten aan versleten olie-schraapveren! vaak in combi met de klepsteel rubbers.. kortom een dure reparatie.. niels
paul,
enig idee wat zoiets kost? zonder man uren want men broer is automonteur en kan het misschien zelf.
19 jaar
niels..
vraag het je niet af wat het kost! vraag het jezelf af.. of het de moeite nog wel waard is ? gezien de waarde van zo'n auto!
vaak doet men op deze manier een foute inverstering! beter is op zoek te gaan naar een honda in een later bouwjaar.. met minder km, daar kun je beter je geld aan besteden niels..
vergeet niet.. je kunt het maar één keer uitgeven!
paul,
ik heb net gebelt met de eigenaar van een ee9 ik heb duidelijk naar alles gevraagt. homokineten olieverbruik, roest etc maar nu 1 (groot) probleem. hij heeft wel een vtec tik! ben ik nu gek als ik deze auto wil kopen, of is een revisie set te betalen, aangezien mijn broer monteur is, is dit dan te doen?
19 jaar
mooi laten staan niels.. slechts één onderdeel kun je zelf controleren! en dat zijn de homokineten.. het overige zoals het olie verbruik (let meteen op blauwe rook) komen pas na enkele dagen! aan het licht..
niels.. waarom sta je je eigelijk blind op zo'n boomklever! ben je het leven zat ??
paul,
haha tja ik weet et ook niet...ik vind het fantatische auto's en wil graag 1 hebben dus dat zal me wel wat blind maken...maar goed bedankt voor het advies paul, ik denk dat ik et maar niet doe
19 jaar
maar goed nu heb ik men zinnen gezet op een honda civic coupe ESI bj (94t/m96) de vtec versie met 125 pk...misschien dat dat een beter idee is...of zijn dat ook slechte auto's?
19 jaar
kijk dat lijkt er al meer op niels!
weet je wat het probleem is! jij bent niet de énige die hem mooi vind.. dit soort auto's zijn erg populair onder de jeugd! en je weet ? die hebben op het algemeen wel een paar cent op zak! maar die wordt niet besteed aan de technische kant van zo'n wagen! dat moet vaak op aan een sneeuwschuif-setje! ect,ect, die moeten allemaal platter dan plat op de straat liggen! dat noemt men dan kicken! als men met het carter over de straat schraapt,
feitelijk is de auto niet slecht! maar de vorige eigenaren zijn er vaak niet echt zuinig op geweest, en dan praat ik niet over het poetswerk! maar over de technische kant van zo'n auto is dat allemaal in orde ? dan voldoet de auto aan de minimale veiligheidseis..
kijk dus goed uit wat je koopt.. vertrouw je het niet, laat hem evt, dekra keuren de kosten daarvan zijn te verwaarlozen!
vergeet niet, alles wat glimt is geen goud niels....
paul,
eerlijk gezegt heeft mijn broer er bij mij ook wel aardig ingetimmerd (als automonteur) dat de technische kant eerst grondig onder handen moet worden genomen...andere bumpers gedoe hoef ik allemaal niet ... maar goed ik ga me er in verdiepen bedankt voor de reactie
19 jaar
Niels, eet wat gaar is en KOOP wat klaar is!!! Probeer origineel te zijn en staar je niet blind op die twee componenten polyesterhars bakjes! Paul heeft helemaal gelijk. Kijk naar wat je te besteden hebt en koop een GOEDE auto, dat rijdt altijd BETER dan een COOLE auto met pech...... En hee, ga da GEEN petje dragen, he....?
19 jaar
:-) bedankt voor de reacties ik ga me gronding in andere auto's verdiepe...
19 jaar
Een vtec-tik bij vtec motoren kan geen kwaad. Worden ze net zo oud mee als zonder. De vtec moteren van Honda kunnen met gamak 3 ton en meer draaien, als je ze maar goed onderhoud. De B16A1 motoren uit de EE9 en EE8 zijn één van de sterkste blokken van Honda. Later vervangen in de civic en delsol voor de B16A2. Mijn ee8 had bij 200.000 géén olieverbruik en liep nog steeds als een zonnetje.
Bij de oudere Honda's zijn de motoren vaak niet het probleem, eerder de roest.
19 jaar
ESi, niks anders dan problemen met die dingen gehad :(
Ik heb een B16a1 blok met 367000km verkocht met perfectie compressie en zeer weinig olieverbruik..was echter perfect onderhouden, in feite kun je er niks zinnigs over zeggen , het gaat er vooral om dat de vorige eigena(a)r(en) met beleid de auto hebben onderhouden en gebruikt.. met koude motor trappen is zo funest!!
Heer D Nugter
Ik denk niet dat dit meervoudig katten veel zin heeft op dit forum, en al helemaal niet op deze thread.
Deze meneer vraagt raad bij de aankoop van een auto, geen persoonlijk gerichte steken onder water.
Je hoeft het niet met ieder lid eens te zijn, maar professioneel gedrag komt met raad en daad, en niet met het verlagen tot neerbuigend gedrag.
Veel geleerd hebben is iets waar ik niet vreemd van ben, op meerdere vlakken, maar ik probeer ook een ieder in zijn/haar waarde te laten.
Met vriendelijke groet,
Cor
[quote=Cor1822]Heer D Nugter
Ik denk niet dat dit meervoudig katten veel zin heeft op dit forum, en al helemaal niet op deze thread.
Deze meneer vraagt raad bij de aankoop van een auto, geen persoonlijk gerichte steken onder water.
Je hoeft het niet met ieder lid eens te zijn, maar professioneel gedrag komt met raad en daad, en niet met het verlagen tot neerbuigend gedrag.
Veel geleerd hebben is iets waar ik niet vreemd van ben, op meerdere vlakken, maar ik probeer ook een ieder in zijn/haar waarde te laten.
Met vriendelijke groet,
Cor[/quote]
jaaa!.. COR, de waarheid kent één hele slechte eigenschap en dat is dat deze soms erg hard kan zijn, vooral (jeugd) kopers van dit soort auto's moet je anders benaderen anders komt de boodschap helaas niet over!!
paul,
Hmmm
Ik reageerde op een nogal negatieve reactie van de heer D Nugter.
Deze schijnt te zijn verwijderd waardoor mijn post een beetje in het luchtledige hangt :D
P.S.
Paul, gelijk heb je.
Kopen met de ogen, niet met het verstand...........
ach zo! dacht al waar haal je die naam toch vandaan? maar ik snap um :D overigens die naam klinkt mij bekent dat is meneer de ingenieur alhans zo wil hij graag genoemd worden gezien zijn laatste berichten gaat dat ook helemaal goedkomen....? :D maar ik laat het in z'n waarde voor wat het is.....
paul,
Nou hij heeft het inmiddels wel voor elkaar! Hij heeft ineens een baan bij Thomassen en is dus niet werkloos meer. Als dat niet frapant is! En Cor, maak je niet al te druk, zulke blazers hebben we al vaker meegemaakt. Je ziet het zelf wel, ze gaan net zo snel als ze komen! Vermijden is misschien nog wel het beste, ben veel liever in discussie met een iemand die verstand heeft! Hoeven het echt niet altijd met elkaar eens te zijn, maar zolang er met respect reacties worden geplaatst is het prima. Laten we vooral Nugter blijven, heheheheheh!
Sytze
Laten we vooral Nugter blijven, heheheheheh!
LOL
:D
Cor
ik zou gewoon een monteur mee nemen naar die auto's en ze grondig na laten kijken en je moet zeker geluk hebben met een auto de 1 scheurt met die wagen en dan is die wagen op jah maar als je iemand heb gehad die ze wagen goed heb behandeld dan zullen er ook geen problemen zijn mvg jeroen
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar