close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Accord: Wat is de juiste volgorde van de bougiekabels

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo
Wat is de juiste volgorde van de bougiekabel? want heb ze vervangen maar weet de volgorde niet meer.
En welke cilinder is nummer 1 ? is dat aan de rechterkant als ik voor de motor sta?

gegevens van de auto zijn Honda accord aerodeck 2.0 i ls bj 1996 16klep

goetjes

khaf

Geplaatst door

khaf (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ben nog wat vergeten heb ook de rotor van de verder verdaaid is dat erg?
gr
khaf

khaf 0

15 jaar

Beste Khaf.

Onstekings volgorde is 1-3-4-2
Onsteking monteren met rotor op 1e cilinder
Cilinder 1 is aan de kant van de onsteking
gr
honda-men

honda-men 0
badge

15 jaar

Volgorde = 1 3 4 2

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Bedankt voor de reacties
Maar waar moet de eerste bougiekabel op de verdelerkap? is dat waar de (C) teken erop staat?

groetjes

khaf 0

15 jaar

Beste khaf,

De onderste nok van de onsteking valt altijd goed in de nokkenas

honda-men 0
badge

15 jaar

Hartstikke bedankt.

khaf 0

15 jaar

Khaf

De eerste cilinder zit bij jou rechts..Zet hem op bdp en,dan zou de rotor naar bougiekabel 1 moeten wijzen,draai de motor met de richting mee,de volgende kabel gaat dan naar nr 3 en ga zo verder.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Beste stefan

Bedoel je rechts bij de distributieriem dus als ik voor de motor sta? want Honda-men zegt dat de 1 cilinder aan de kant van de ontsteking is
En moet ik de motor draainen?
En waar moet de eerste bougiekabel op de verdelerkap? is dat waar de (C) teken erop staat?


Graag je reactie

gr khaf

khaf 0

15 jaar

Khaf,

Als jij voor de motor staat en rechts de distributie zijde ligt, is 1e cilinder gelegen aan de distributie zijde.
Je moet natuurlijk de motor draaien met de hand, hoe wil anders de 1ste cilinder op BDP (bovenste dode punt)(compressieslag) komen.
Je kunt ook de auto in de hoogste versnelling zetten, en de auto naar je toe trekken (niet zo nauwkeurig).
Het gemakkelijkste is natuurlijk dat je alle bougie's hebt verwijderd.
Om juist te weten of de 1ste cilinder op BDP staat kun je kijken naar de stand van de kleppen 1ste cilinder.
Als het goed is zijn beide kleppen in/uitlaat gesloten, als je nu de auto naar voren trekt dan moet de uitlaat klep openen (naar beneden gaan) duw je de auto naar achteren dan gaat de inlaat klep open. (tuimelen genoemd)
Wanneer dit juist is wijst de rotor naar de 1ste cilinder op de verdeel kap. (ontsteking draait altijd rechtsom met de klok mee)
Daar zet je de bougiekabel op en vertrek je mee naar de 1ste cilinder, dan rest nog 3, 4, 2

TheoStek 0
badge

15 jaar

Beste Theostek

Bedankt voor de uitgebreide uitleg ik ga het morgen doen.
Dus beide kleppen in/uilaat van de 1 cilinder moeten gesloten zijn om de onsteking terug te plaatsen?
Ik had nog een vraagje moeten de kleppen op een compressieslag staan of op arbeidsslag want heb gehoord dat de in/uitlaat kleppen in beide gevallen gesloten zijn.

nogmaals bedank

groetjes

khaf 0

15 jaar

Hallo allemaal

Ik heb net de bougiekabels in volgorde willen zetten en heb de motor met de hand gedraaid om de kleppen van de eerste cilinder op tuimelen te zetten, dus in/uitlaat waren gesloten dus op bdp en de pijl teken die op de distributie wiel staat wijst naar boven en heb ook de rotor van de verdeler op 1 cilinder gezet zo ver alles goed.

Maar als ik de motor start wil die gewoon niet starten daarna heb ik alle bougiekabel in een andere volgorde gezet en plotseling start die wel.
Nu is het zo dat de eerste cilinder aan de kant van de ontsteking is, motor loopt heel netjes stationair en rijdend.

Maar klopt het dat de 1 cilinder op de linker zijde staat dus naast de ontsteking? Honda men zei dat de 1 cilinder aan de kant staat naast de ontsteking en dat klopt ook.dus links als ik voor de motor sta
En moet ik nu de kleppen van de 1 cilinder dus helemaal links als ik voor de motor sta op tuimelen zetten?
Ik word er gek van !!!

Graag jullie hulp

groetjes

khaf 0

15 jaar

Beste Khaf,

Goed gedaan, en als de motor goed loopt voor zekerheid even in de garage laten controleren of het onstekingstijdsstip goed is

gr
honda-men

honda-men 0
badge

15 jaar

probleem is opgelost

iedereen bedankt

groetjes
khaf

khaf 0

15 jaar

mooi zo, bedankt voor de feedback.

Hans4040 1240
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.