Mijn Civic verliest zijn vermogen af en toe bijna geheel (nog max 1000-2000 toeren) en hij hort en stoot dan als een wild paard. Het motormanagement lampje gaat dan ook aan. Gisteren deed hij het weer en keek ik onder de auto : katalysator echt roodgloeiend !
Als ik de motor uit zet en hem na een paar tellen weer start is het verholpen.
De ene keer kan ik dagen rondrijden en de andere keer gebeurt het om de paar kilometer.
Ook de koelvloeistof verdwijnt als sneeuw voor de zon (geen zichtbare lekkage en geen "mayonaise" in de olie).
Probleem is begonnen nadat de motor bijna aan de kook was en ik ontdekte dat ik geen koelwater meer had. De thermostaat is vervangen en heb alles diverse malen ontlucht.
Kat verstopt of ECU defect of koppakking of .............. ?
Wie heeft een oplossing of kan mij vertellen waar ik moet beginnen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rooie kat is meestal verkeerd ontstekings tydstip
denk dat kop pakking of blok defect/gescheurd
2 x eerder met civic 1.5 meegemaakt
Hoi Jerry ,
Je bedoelt dus dat ik twee aparte problemen heb?! Rode kat = ontsteking en het andere problemen is koppakking en/of gescheurd blok ?
groetjes Ramon
17 jaar
als ie koelvloeistof zuipt, dan zo snel mogenlijk naar de garage, voordat de motor helemaal overleden is!!
17 jaar
[quote=Droopy2402]Hoi Jerry ,
Je bedoelt dus dat ik twee aparte problemen heb?! Rode kat = ontsteking en het andere problemen is koppakking en/of gescheurd blok ?
groetjes Ramon[/quote]
wel twee problemen die gezamelijk een eind probleem geven
kijk in je mailbox
Het lijkt erop dat het probleem is verholpen.
Na nogmaals een goede inspectie van de radiateur kwam ik erachter dat er koelvloeistof uit de dop van de radiateur lekte (niet bij stationair maar wel zodra ik gas gaf) ; hij sloot niet goed af en er zat volop beweging in ! Ik dus vol goede moed naar de Honda dealer in Velp.
De Honda dealer gaf mij te kennen dat al mijn problemen hierdoor veroorzaakt konden worden. Want motor wordt te heet en gaat dan over op de noodtoestand met als gevolg inhouden , slecht lopen en slechte verbranding waardoor de katalysator rood wordt.
Echter de nieuwe dop paste niet en ik kwam er achter dat het een imitatie radiateur was.
Nergens een passende dop te krijgen !
Heb bij van Deijne (Jerry bedankt voor de naam en al je advies !) een nieuwe radiateur gehaald en zag tot mijn verbazing dat het dezelfde was als degene die in de civic zat ! Ik had de oude dop meegenomen en toen ik die erop plaatste paste hij perfekt zonder dat er beweging in zat.
Dus dop was niet kapot maar het "schroefdraad"op de radiateur dat van plastic gemaakt is !
Sinds ik de nieuwe radiateur heb geplaatst , heb ik geen problemen meer gehad en hij verbruikt ook geen koelvloeistof meer.
Hoop dat het hiermee is opgelost al hou ik er wel rekening mee dat de ontsteking ook nog vervangen/gerepareerd moet worden.
Ik hou jullie op de hoogte !
17 jaar
mazzel hebben mag ook wel eens
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar