👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Heb verleden week een andere motor in mijn civic laten inbouwen,oude was helemaal op.
Rijdt nu prima op benzine ,alleen mijn lpg werkt niet meer.
Zodra ik hem wil overschakelen op gas slaat hij direkt af.(hoor wel een klik als ik overschakel)
Iemand een idee?
iets vergeten aan te sluiten?
Hoe kan ik dit controleren?
Enig idee?
17 jaar
Op de verdamper zit een elektrische klep (solenoid) die de gastoevoer afsluit als het contact uit is.
Die klep gaat open als je op gas overschakeld.
die klep moet niet alleen +12 volt krijgen , maar ook een goede massa.
dit is meestal een bruine draad en wordt gewoon onder een boutje van de carrosserie geschroefd.
Tevens gaat er een vacuumslangetje naar de verdamper, zit die er wel op en is hij niet stuk(lek)?
Tenslotte, staat de kraan op de gastank wel open?
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]Op de verdamper zit een elektrische klep (solenoid) die de gastoevoer afsluit als het contact uit is.
Die klep gaat open als je op gas overschakeld.
die klep moet niet alleen +12 volt krijgen , maar ook een goede massa.
dit is meestal een bruine draad en wordt gewoon onder een boutje van de carrosserie geschroefd.
Tevens gaat er een vacuumslangetje naar de verdamper, zit die er wel op en is hij niet stuk(lek)?
Tenslotte, staat de kraan op de gastank wel open?
mvg,
Hans.[/quote]
en met g 3
vacuum slangetje?
Ja, vacuumslangetje.
Vanaf het inlaatspruitstuk gaat er een slangetje naar MAP sensor en naar verdamper (via T-stuk).
Kan ook nog zijn dat de stekker van de MAP sensor los is of een draad kapot.
Op de tank zit ook een afsluiter (solenoid) die moet ook 12 volt krijgen als op gas geschakeld wordt.
Verder zou ik alle electrische verbindingen controleren, inclusief zekeringen.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
Niet Goed Aangesloten
17 jaar