Zoals in het onderwerp vermeld, soms (nu 2x gebeurd op 3 weken) slaat de motor niet aan. De startmotor krijgt hem goed rond, geen probleem met de elektriciteit.
Ik heb de indruk dat hij op de momenten dat hij niet aanslaat geen brandstof krijgt. Ik kan het simuleren als ik de relais of de stekker van de brandstofpomp uittrek, zelfde symptomen en geluid.
Hij heeft dit met een koude ('s morgens) en warme motor (1uur stilgestaan na een rit van 260km). Na een paar keer proberen, dan even wachten slaat hij onmiddellijk aan, absoluut geen problemen tijdens het rijden. Probleem is dat het niet altijd is en dus moeilijk te troubleshooten. Ik ga hem zaterdag uitlezen voor foutcodes doch hoop hier niet veel op.
Iemand die dit gedrag ook al meegemaakt heeft ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probeer eens met de reserve sleutel een poosje te rijden.
Maarten,
Ik veronderstel dat de gedachte achter de reservesleutel de volgende is : in het contactslot zit er een apart contact voor de dieselpomp en de gewone sleutel is wat afgesleten waardoor dit contact soms niet meer gemaakt wordt. Is dit correct ?
Ga ik in ieder geval al doen. Klinkt plausibel.
13 jaar
in een auto van 2001 zit een sleutelherkenning. d.w.z. dat er een code door de sleutel verzend wordt en door het contactslot ontvangen wordt. Komt deze code overeen,zal de auto aanslaan. het wil nog wel eens gebeuren (ziekenhuizen,zendmasten en zelfs keukenapparatuur) dat deze code beinvloed wordt,waardoor de motor niet zal aanslaan.
Echter knippert er meestal wel een lampje op het dashbord,ik hoor hier niks over in jou verhaal.
Heb de santa fe ondertussen eens aan de laptop gehangen doch geen foutcodes. Tijdens het onderhoud heb ik wel de contacten van de filter en pomp proper gemaakt, het brandstoffilter een beetje afgelaten (in geval van water in de filter, doch was niet het geval) en de relais van de toeter met die van de pomp verwisseld (zijn dezelfde en geen toeter is niet zo erg ;-) ). Rijden nu reeds bijna 3 weken met de reserve sleutel en het probleem is niet meer voor gevallen. Ik hoop dat het dan lag aan de sleutelherkenning. Moest het toch niet zo zijn post ik een update.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar