Hyundai Santa Fe: Afslaan motor tijdens rijden

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo allen, Santa fe 2.0. benzine slaat af en toe af tijdens het rijden. Is dit probleem met brandstoffilter of kan het ook electronicaprobleempje zijn ? Zit de brandstoffilter halverwege onder de auto ??? Bij voorbaat dank Groetjes Jurrie

caya

Geplaatst door caya (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

jurrie,
dit kan vanalles zijn.
Is de motor gelijk weer te starten als hij afgeslagen is? gaat er een storingslampje branden/knipperen op het dashbord?
even iets meer info graag. Ook of de auto al uitgelezen is.

caya (0), 13 jaar geleden

Hallo Maarten, het gele motorstorinslampje brand links, de motor is na enkele malen proberen gewoon weer te starten. Ook tijdens rijden als ie uitvalt slaat hij plots gewwoon weer aan. Motor is nog niet uitgelezen, als doehetzelfer probeer ik eerst zelf alles wat natuurlijk niet altijd lukt zoals nu. Gr. Jurrie

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Uit laten lezen,kan van alles zijn.

caya (0), 13 jaar geleden

Hallo allen, auto uit laten lezen, niets te vinden. rijdt weer maar vanmorgen stopt de auto toevallig voor de deur van een ANWB monteur. Storingslampje brandde. Uitgelezen en wat blijkt nu krukas/vliegwielsensor storing. Weet iemand waar die zit ?? Gr. Jurrie

riennoot (0) PRO, 13 jaar geleden

als je je krukaspositiesensor bedoelt dan zit deze achter je distributieriem.

caya (0), 13 jaar geleden

Oke, bedankt. Meteen maar alles vernieuwen. Riem, balansasriem. Alleen op welke manier blokkeer je de krukas om de krukasbout te verwijderen. Groetjes Jurrie

riennoot (0) PRO, 13 jaar geleden

let goed op dat je je balansassen goed heb staan, er zijn meerdere moglijkheden waardoor je ze juist verkeerd zet. die bout kun je gewoon met een goeie luchttol loshalen, anders met een schroevendraaier je vliegwiel tegen houden.

succes!

caya (0), 13 jaar geleden

Hallo allen, tot zover gaat het goed. Alleen staat dat om te controleren van tandwiel oliepomp je een schroevendraaier van 8 mm in de blinde plug moet stoppen. Is dat die plug die precies *$#@** achter het tussenstuk van het uitlaatspruitstuk zit?
En als je de balansassen niet beweegt kunnen ze toch ook niet verdraaien ?? Groetjes Jurrie

riennoot (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoi Jurrie,

dat je een schroevendraaier erin moet duwen heb ik nog nooit gedaan, er is namelijk een andere manier om te controleren of dat tandwiel goed staat. op je balansassen staat een merkteken wat moet corresponderen op het teken van je motorblok, verdraai het tandwiel iets en als het vanzelf terug draait naar je teken op je blok staat het goed. draait het tandwiel nu verder weg dan zul je je balansas een rondje moeten draaien tot hij wel vanzelf naar het teken op je blok draait.

gr. Rien

caya (0), 13 jaar geleden

Hallo Rien hartstikke bedankt voor de tips, maar wat ik bedoel is dat ergens staat dat je ook moet controleren of je oliepomptandwiel nog goed staat. Je moet dan een blinde plug verwijderen en daar moet iets van 8mm in en dat moet ver genoeg kunnen. Alleen er staat niet bij precies waar die plug zit. Volgens mij is dat achter tussenstuk uitlaatspruitstuk waar je dus niet bij kan om er een schroevendraaier in te steken zonder meer te slopen. Snap niet dat als je niets verdraaid dat tandwiel kan verplaatsen. Nogmaals tot zover bedankt hopenlijk heb je hier ook nog een antwoord op. Gr. Jurrie

riennoot (0) PRO, 13 jaar geleden

ohjaa dat heb ik niet egt duidelijk gezegt mar je oliepomptandwiel is dus je balansas aan de uitlaatzijde, als je het controleerd op de manier die ik zei hoef je dus geen pluggen te verwijderen.

gr. Rien

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.