Beste mensen!
Ik hoop van harte dat jullie mij op weg kunnen helpen. De garage lijkt niet echt bereid om me verder te helpen omdat zij het probleem niet ervaren tijdens het rijden.
Al een tijdje heb ik het 'probleem' dat de auto wat schokt tijdens het rijden. Vooral op de snelweg merk je het goed, het is net of de auto heel even inhoudt. Het zijn kleine schokjes, soms niet eens echt voelbaar. Dus tot zo ver niet echt een probleem
Echter: de laatste tijd heb ik problemen met wegrijden (soms). De auto hort stoot en schokt zo erg dat ik er gister een blauwe hand en een zeer hoofd aan over heb gehouden door tegen het stuur te klappen. Net of ik mijn eerste rijles had! (Hoewel: mijn eerste rijles ging toch stukken soepeler). Deed er vervolgens een eeuwigheid over om het kruispunt over te komen (chaos!) waarna opeens het probleem er uit schiet, en er als een idioot vandoor rij. Het probleem heeft zich eerder voor gedaan en ben ermee naar de garage geweest. Hebben de gaskabel wat gesmeerd, moest het probleem oplossen. Niet dus! Gister terug naar de garage, maar werd niet echt vriendelijk ontvangen,
Opvallend: het begint niet altijd meteen bij het wegrijden, maar soms ook een kilometer verderop. Heb zelf de bougie (kabels) geopperd omdat vocht een verergerende factor lijkt te zijn, maar meneer de monteur heeft daar hartelijk om gelachen.... Heeft iemand ideeën over waar het probleem kan liggen? Ik voel me zwaar onveilig in het bakkie...
Alvast bedankt, en ik laat het horen als ik meer informatie heb.
Groeten Klarice
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Echt goed is het niet en een bougiekabel zou best kunnen. Een aantal dingen kun je zelf kontroleren.
Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken of gaat de motor anders lopen dan moeten die onderdelen vervangen worden.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Vooral luchtmassameter (als die er op zit) en lambda sonde.
als eerste een garage vinden die je wel wil helpen... blijkbaar verdienen deze mensen al genoeg om geen werk meer aan te nemen.
Als je zegt dat het erger wordt met vocht,probeer dan eens te rijden met een 'droge' motor en daarna met een motor waarvan je de bougiekabels hebt natgespoten (plantenspuit o.i.d.) merk je verschil??
laat de auto eens uitlezen bij een goede garage. laat ze ook eens kijken naar de vaccuumslangetjes,vooral die van de map sensor.
Maar natuurlijk. Ik mag de auto ophalen bij de garage: de motor loopt als een naaimachientje, niks mis mee...
Ik ben naar deze garage gegaan omdat we daar nog garantie hebben. Het zou alleen fijn zijn als er wel serieus omgegaan wordt met een klacht. Meneer had opgemerkt dat bij het remmen het stuur trilde, of ik dat soms bedoelde?! Nee dus (was al voor aankoop, heb ik nog aangegeven --> kwam door het lange stilstaan). Heb het nog 1 keer uitgelegd, maar ben benieuwd.... Heb jullie suggesties meegegeven, hopelijk wordt daar wat mee gedaan! Thanx
14 jaar
Als er verder niets mee gedaan wordt, kun je de auto een ANWB keuring laten geven voor het einde van de garantie-periode.
Daar kunnen ze dan niet om heen. Maar als de garage echt niet wil repareren onder garantie wordt het allemaal moeilijk.
Volgens mij hetzelfde probleem als ik heb gehad met onze Atos uit 1998. Tip was: Nieuwe bougiekabels (origineel) en 4 nieuwe bougies (NGK 5ES) gemonteerd en probleem was verholpen. Dt bleek juist want probleem heeft zich tot nu toe niet meer voor gedaan.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Atos of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar