Hallo,
enige tijd geleden al een oproep geplaatst, maar nog steeds geen reactie ontvangen.
Mijn auto schokt tijdens het rijden op de snelweg, ook vind ik dat de auto inhoud.
Als ik de snelweg op rijd, dan rijd de auto met 120 km/h in het begin ongeveer 3300 toeren p/m, daarna zakt dit na 5 min ongemerkt af naar 2800 toeren p/m.
Een week geleden heb ik mijn transmissie olie en filter laten vervangen, de olie was goed smerig, kan hierdoor mijn transmissie beschadigd zijn geraakt?
Voor de rest rijd de auto wel goed, de problemen merk ik het meest bij het rijden op hoge snelheid tussen de 100 en 120 km/h.
Ben bij verschillende garages geweest maar niet weet precies te zeggen wat het probleem is, de 1 zegt transmissie de ander zegt dat het mijn bobine kan zijn.
Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt.
Liz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schokken en inhouden klinkt als een motorprobleem, niet een bak probleem.
Kan een bobine/bougiekabel/bougie zijn, maar voor hetzelfde geld wat anders.
Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?
Vernevel in het donker bij draaiende motor wat water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Hallo Olford,
bedankt voor je antwoord, de bougies zijn pas vervangen maar het probleem bleef zich toch voordoen, ik ga de brandstoffilter na laten kijken, dan hoor je weer van me, bedankt voor je reactie.
Gr.
Liz
14 jaar
Die automaten hebben een , of beter gezegd kunnen een shiftdisplacement ondergaan.Dit resulteert in het zakken van het toerental.Nu moet je aan de hand van je gegevens van jouw wagen, motortype , wagencode etc.., eens op de site van hmaservice kijken wat de waarden zijn voor shiftdisplacement, en als die volgens de werkelijke rijsnelheid.Ikzelf rij met een Sonata 2.5 V6 en heb reeds wat ondervinding met die wagens, of het nu een 2.5 of 2 liter is maakt niet veel uit voor het gedrag doch enorm veel uit voor de snelheid en shiftcurve van de automaat.
1 ste transmissie....nee dit heeft er niets mee te maken
de bobine, nee ook niet die zal dan volledig over het werkbereik ongeacht het toerental voor problemen zorgen.
Kan je mij eens volledig het type van je motor doorgeven?
Heb je reeds een FailSafemode gehad met je automaat? langer dan normaal een verhoogd stationair toerental?
Als je wat basiskennis hebt van motoren kan je verschillende kleine tests zelf doen.
laat iets weten.
14 jaar
en als die volgens de werkelijke rijsnelheid overeenkomen, kan je nagaan in de grafiek van de rubriek TCM
Dit was een wat ontbrekende info om mde zin af te werken.
14 jaar
Deze auto is 3 weken geleden gestorven, het lag dan dus wel aan de transmissiebak, al heb ik er wel een jaar door mee kunnen rijden. Het waren voortekenen van de transmissiebak die op begon te gaan, ben nog wel vele malen om de tuin geleid hoor, heb de koppakking laten vervangen wat uiteindelijk een kapotte waterpomp bleek te zijn, kleppen zouden krom zijn, was uiteindelijk een bougiekabel... veel geld voor niks uitgegeven en nu is het over, maar heb alweer de volgende problemcar aangekocht, denk dat het een vloek is of zooo.
In ieder geval, was dit probleem echt een probleem met mijn transmissie.
Allmaal bedankt voor het meedenken!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Lantra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar