Hyundai H100: backfire en inhouden motor vermogen.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4i

Ik heb last van backfire tijdens het rijden en dan houd hij in.
er staat 295.000 km op de teller en rijd inmiddels met de 2de gasconverter er onder.
inmiddels heb ik al 250.000km op gas gereden.nooit noemens waardige problemen gehad.
Na de knal moet ik vaak de deksel van de luchtfilter opnieuw vastzetten.

Sinds ca 2 jaar is de lambdasonde kapot( lampje check engine brandt ) en mijn katalysator leeg.ik heb toen ook een gigantische backfire gehad die mijn demper in de lengte open deed barsten, tijdens een rit in het bergachtige gebied in frankrijk.( afremmen op de Motor).
wie kan mij een mogelijke oplossing aandragen?

Wim H

Geplaatst door Wim H (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai H100? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik persoonlijk denk dat je klepzetels ingeslagen zijn, tijd voor een koprevisie zou ik zeggen. Een en ander is onherroepelijk te herlijden aan het rijden op gas.

Groeten Marcel

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lambdasonde vernieuwen? Beter laat dan nooit.

Wim H (0), 14 jaar geleden

Probleem opgelost.

Ik heb het ontstekingscircuit nagekeken en 2 bougiekabels, 1 had een scheur in de buiten mantel de andere had een dubieuze verbinding aan bougie zijde.
De bougies vervangen en afgesteld op 0.8mm en nu draait hij als vanouds.

Wim H (0), 14 jaar geleden

nog een opmerking,

De lambda sonde vervang ik niet want de co-waarde bij de apk keuring is ondanks dat mijn katalysator leeg is 0.
De periode dat ik op benzine rij is zo minimaal mogelijk. De Co-waarde op benzine weet ik niet.

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.