close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai H100: Motor vervangen H100

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

Weet iemand of het zinvol is een nieuwe motor te plaatsen in mijn H100 uit 98 met kapotte tuimelaars en krukas? Zo ja, waar doe ik dat dan?

Bedankt!

Geplaatst door

Pearls of Design (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat is iets wat jezelf toch bepaald

Ik verneem uit je vraag dat je niet veel gesleuteld hebt, anders een andere motor en een brug huren en aan de slag. Maak ook een tel som wat is het ding waard en wat kost me het om te repareren.
Een gebruikte zal er ook zijn voor het zelfde bedrag.

Highway 675
badge

15 jaar

Wat is er met de krukas aan de hand dan ????. Dat de rollen uit de tuimelaars afbreken is bekend, en is op te lossen, maar hoe is die krukasschade ontstaan en geconstateerd dan ????

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Ha Marcel,

Ik heb er helemaal geen verstand van. Ik ben door blijven rijden met mijn bus toen ie erg veel lawaai maakte. Op een gegeven moment werd het lawaai veel harder en opeens hield het op en liep ie nog maar op 3 cylinders. De krukas is kapot volgens de garage, die twee tuimelaars dus en dan moet ook de distibutieriem vervangen worden. Het gaat me veel geld kosten en verschillende mensen zeggen dat ik beter de motor kan vervangen..

Wat vind jij?

groet, paulien

jij bedoelt nokkenas in plaats van krukas dat is nogal een verschil,als jij er een andere motor inlegt moet je ook je distributie vernieuwen (tenminste zou ik doen kost ook niet alles)dat hoort gewoon bij onderhoud en die nokkenas tja ligt eraan wat een ander motortje kost een nokkenas vervangen denk ik dat minder uren kost als een motor omleggen

Motor omleggen is nogal een klus en heb je zowieso een brug voor nodig, motor moet er van onderlangs uit.

Tuimelaars zijn los te koop, dat die dingen kapotlopen is een bekende kwaal, en meestal het gevolg van zwak onderhoud ( te grote klepspeling, slaan de rolletjes uit de volgers.) Gevolg, inderdaad veel kabaal, en als je langer doorrijd, slijt de nokkenas in, waardoor de kleppen niet meer openen en dus het verlies van 1 of meerdere cilinders.

Je staat inderdaad voor een nogal dure reparatie totaal, maar zoals Robby al zei, bij een andere motor zit je ook aan een hoop extra kosten ( Olie, koelvloeistof, distributieriem, v-snaar etc zou ik gelijk meevervangen.)
Ik weet niet hoeveel Km je nu weg hebt met deze motor, en of hij olie verbruikte. Maar indien deze binnen de perken bleef zou ik er toch voor kiezen dit blok op te knappen.

De H100 blokken staan niet bekend om hun degelijkheid, en indien je een ander blok erinlepelt, heb je grote kans dat je van de regen in de drup raakt.

Nokkenas vervangen is minder uren dan een blok omlepelen, en een nieuwe nokkenas en tuimelaars zullen ongeveer even duur zijn als een tweedehands blokje. De rest van de kosten zou je zowieso krijgen. Voor de nokkenas te vervangen moet zowieso de distributie los, dus qua kosten is een nieuwe distributie ook niet alles meer.

Al met al denk ik ( indien de motor dus VOOR het rammelen redelijk gezond was), dat je met een reparatie aan dit blok beter uit bent, en minder risico loopt.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Hartstikke bedankt, Marcel!! Ik geloof dat ik het dan toch maar op een reparatie ga wagen. De motor is altijd goed geweest. Ik ben inderdaad zelf te lang doorgereden met een rammelende motor. Inderdaad, Robby, je had gelijk. De nokas is kapot. Iemand zei mij echter dat ik de motor niet zou moeten laten repareren omdat een kapotte krukas zou volgen. Is die kans groot als ik de motor laat repareren? Kan ik die ook bij voorbaat al laten vervangen? Ook zei hij dat het waarschijnlijk iets met de oliepomp en smeerkanaaltjes zou zijn. Denken jullie dat dat inderdaad zo is?

Zoals ik het nu begrijp moet ik laten repareren:

- de nokas
- twee tuimelaars
- de distributieriem
- v-snaar
- olie ?
- koelvloeistof ?
- Krukas ?

Moeten die laatste drie en ben ik nog iets vergeten?

groet, Paulien

Ja, en nee. De KRUKAS zou ik niet laten vervangen. Indien deze echt aan vervanging toe is, is het inderdaad wijzer een ander blok erin te lepelen.

Olie en filter WEL meevervangen, koelvloeistof hoeft niet.

Groeten Marcel

P.S. Laat de overige tuimelaars GOED beoordelen. indien twijfel, gelijk meevervangen.

hellbat 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.