Deze H100 heeft de volgende symptomen:
- accu is zeer snel leeg (gemeten ongeveer 2 A lekstroom als alles uit staat dus niet vreemd...)
- zekering claxon brandt meteen door, ook al staat het contact uit en zijn de stekkers van de claxon afgehaald.
- gloeisysteem werkt niet meer, ik meet geen spanning op de gloeibougies. (ik kan het gloeirelais nergens vinden dus weet niet hoe het daar mee staat)
kan iemand mij voorzien van een schema van in ieder geval het gloeisysteem? ik wil graag weten waar het relais zit, ik verdenk deze van de lekstroom en uiteraard van het niet kunnen gloeien.
En mocht iemand me kunnen vertellen wat er verder via de zekering van de claxon werkt, dan hoor ik dat heel graag!
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De maximale lekstroom bij een wagen is ongeveer 30 milli-ampere (0,030 A), dus 2A lijkt mij dus teveel en als het klopt wat je gemeten hebt zit je dus met een anonieme verbruiker.
Het voorgloeirelais zit achter het luchtfilterhuis (onder de rechtse zetel).
Kijk even of je alternator 14,2 volt geeft, de stuureenheid van de voorgloei krijgt ook die spanning van de alternator, brandt de batterijlamp op de metertellers bij het aanleggen van het contact?
Probeer eerst even een andere relais te plaatsen voor het probleem met de claxons.
Probleem opgelost!
het bleek de dynamo te zijn, hiervan was een boutje van de koelplaat losgetrild. De diodes konden niet meer voldoende koelen met als gevolg dat ze kortsluiting maakten, met alle gevolgen van dien. zoals Wim al vermeldde, zit de voorgloeiinstallatie aangesloten op de dynamo. ik heb de dynamo laten reviseren en alles werkt weer als een trein!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar