auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai Scoupe 1994: Bij koud weer->stationair laten draaien voordat men wegrijdt

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine

hoi hyundai rijders, het is vrij rustig gezegd koud in Nederland, is het normaal dat er voor deze type Hyundai scoupe minimaal 5 minuten (warm draaien) stationair gedraaid moet worden voordat men wegrijdt? Want doe ik dit niet kan slaat ie af en stottert de auto weer?!!!! Dealer zegt temperatuur sensor...wat zijn jullie bevindingen?

Geplaatst door

scoupie (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

inderdaad temp. sensor heb ik bij een scoupe uit 95 ervaren grt. mark

mark7265 0

19 jaar

die temperatuursensor heb ik bij CARTAL in alkmaar gehaald voor 19¤ , klein blauw ding met een messing achtig uitsteeksel. Omdat ik de Hyundai repair manual niet heb was het echt zoeken :D Maar toch gevonden !!!Bij het uiteinde van de dikke rubber buis van de radiator slang ,daar zat een uitsteeksel van de draadboom. Met moersleutel 19mm paar keer draaien en het kwam los, degene die dit ook gaat doen.
Belangrijk, zorg dat de auto koud is!! want er komt van dat hete radiator soja saus eruit. Enfin ,ik ga morgen ochtend testen of het geholpen heeft.
Wie kan me overigens vertellen wat de andere sensor is die precies beneden deze (management lucht sensor /zender)zit????
Die zat ook niet erg goed uit!!! Graag jullie bevindigen

scoupie 0

19 jaar

:( die sensor vervanging heeft niet geholpen, misschien moet ik het beter omschrijven, tijdens koude start en stationair draaien, indien ik op het gaspedraal trap dan hoor ik dat de motor niet soepel de toeren opklimt, doe ik dat wanneer de auto warm is dan klimt ie makkelijker de toeren op en is het geluid ook anders.help wie heeft tips

scoupie 0

19 jaar

heb je de computer al eens op foutcodes uitgelezen? dit kun je zelf doen. mits je een diagnoselampje op je dashboardklok hebt. oranje lampje zit r boven in de tellerklok. gaat als je m hebt,effe branden als je m op contackt zet.laat effe wat weten dan geef ik je de procedure door voor t uitlezen grt.mark

mark7265 0

19 jaar

o ja heb je de verdelerkap en rotor al eens bekeken? mischien moeten ze worden schoongemaakt of vervangen

mark7265 0

19 jaar

ik heb de rotor en verdelerkap en bougies vervangen in december 2004, hee Mark , weet jij misschien welke sensor er precies onder zit...die onder die temperatuur sensor zit, als het goed is bedoel ik de sensor waar koelvloeistof uitstroomt als men de sensor uitdraait. ik heb helaas geen oranje lampje... zou het kunnen zitten in de luchtslang? heb een keer op internet gestruind met google, bij stotteren zou het in de luchtslang kunnen zitten, want daar zitten ook van die sensoren op, heb helaasx geen specifieke namen, het boek wat ik besteld heb 550 pagina's moet ik nog krijgen (www.bol.com)

scoupie 0

19 jaar

zou t zo uit mn hoofd niet weten kan t morgen op mn werk wel effe opzoeken.als ie rechtstreeks in t koelsysteem zit, heeft ie wel iets met de temp. te maken.hoeveel aansluitingen heeft de sensor die je vervangen hebt eigenlijk? moet er 2 hebben als t goed is. als ie een aansluiting heeft is ie voor de temp.klok op t dashboard. er zit ook nog een sensor in t koelsyst. voor t schakelen van de ventilator. laat morgen nog effe wat horen.wat de slang betreft,dat is de aanzuigslang voor de lucht en die sensors die er inzitten,meestal eentje,die meet de inlaatluchttemperatuur. loopt ie ook slecht als ie warm is?
ik hoor t wel grt.

mark7265 0

19 jaar

Is je luchthoeveelheidsmeter niet defect????

Appie505 0

19 jaar

ik ben vanmorgen begonnen met stationair laten draaien van de auto, omdat er een pak sneeuw op de auto lag was ik +/- 7 minuten aan het schrapen geweest, eenmaal terug in de auto reed ie prima zonder stotteren, destijds was het 1 graden celsius buitentemperatuur.... als de motor warm is geworden na die 7 minuten doet ie het helemaal top. Hebben jullie scoupe dat probleem niet, dat ie stottert in koude omstandigheden. Die luchtmassa metertje is een dure ding heb ik gehoord...

scoupie 0

19 jaar

heb effe op t werk opgezocht: die onderste sensor is voor t metertje op t dashboard, zou inderdaad kunnen dat je luchthoeveelheidsmeter defect is. is alleen lastig te controlleren. er blijft verder weinig over.misschien kan je zoiets op de sloop vinden ze zitten ook op gewone scoupes grt. mark

mark7265 0

19 jaar

dit is weer wat vreemds, rijdt ie 100 meter dan valt de motor uit, natuurlijk weer warm gedraaid. ik had destijds de dimlichten en de fan op stand 2 staan, viel de motor gewoon uit??? -3 graden vandaag :) iemand gehoord van de oxygen sensor? die zit laag mij de motor zo een uitsteeksel.. misschien is dat het probleem, ga wel brezan bellen voor de prijs...
wie heeft ervaring met de Scoupe turbo in de winter

scoupie 0

19 jaar

Dat lijkt mij niet het probleem.

Appie505 0

19 jaar

deze "oxygen sensor"zorgt toch voor de afregeling richting de ECU voor de juiste zuurstof/brandstof mengsel? en ik heb op een fotootje gekeken dat de richting die de bougie opwijst.... is dat ook van belang? want ik heb de bougies gewoon erop geschroefd zonder werkelijk te weten hoe "vast" ik het moet indraaien . ik heb ooit gelezen dat een standaard bougie een gedeelte niet kan "bevonken"

scoupie 0

19 jaar

als de sensor defect is moet hij bij de dealer eruitkomen
laat de auto anders even uitlezen dan weet je iets meer.

Appie505 0

19 jaar

is goed dat zal ik doen

scoupie 0

19 jaar

het lijkt op dit probleem---> topic--->[Scoupe 1.5i 12V LS 1993] Slecht stationair lopen.
Hier hadden ze de ECU vervangen

scoupie 0

19 jaar

ik ben naar de hyundai dealer geweest, ze hebben hem uitgelezen en het duurde niet eens 10 seconden, no errors found. Dus alle sensoren werken. Uit een telefoongesprek met een andere hyundai garage noemde men dat de "stappenmotor" waarschijnlijk het probleem zou moeten zijn, ikzelf denk nu ook richting het gasklephuis en dergelijke of misschien verstopte injectoren?

scoupie 0

19 jaar

Je zult er vast al naar gekeken hebben maar ik noem ze toch:
- Geeft de dynamo voldoende power?
- Hoe oud zijn de bougiekabels? (eventuele breuk in de kabel)
- Is er voldoende vacuum in het systeem?
- Geeft de brandstofpomp voldoende druk?
- Heb je de ecu al gereset? (accupolen tegen elkaar en contact aan)
- Is er voldende massa van het blok naar het chassis?
- Lambdasonde OK? (is een duur grapje...)
Ik ben nu even uitgegaan van mijn eigen bevindingen, je zult ze vast allemaal al eens geprobeerd hebben, maar goed, niet geschoten is altijd mis. Heb je al eens overwogen om 'm een nachtje bij de dealer te laten staan zodat een monteur 'm kan zien lopen als de motor nog koud is, staat ie meteen bij de experts moet je maar denken...

Succes ermee!

Crafter 0

19 jaar

ik ben naar de Hyundai garage geweest in Rotterdam zuid(sluisjesdijk) , ze hebben koud aan de computer gehangen, MAAR HELEMAAL NIETS GEVONDEN :( kosten 38 euro.....Dus als het niet electrisch is... dan denk ik zelf dat het mechanisch is wat electrisch wordt aangestuurd. zoals de stappenmotor.
Ik heb op de google een review van de scoupe gelezen, iets over de bobine dat die onglukkig is geplaatst in de buurt van de radiator leidingen, wat tot "misfire " kan leiden.. Theoretisch wel logisch, het is koud buiten en radiator leiding wordt ook heet na verloop van tijd, condensvorming etc...want idd na kwartiertje rijden gaat ie prima rijden..
weet iemand trouwens een plekkie/winkel(behalve dealer) voor de hoezen /rubbers?

scoupie 0

19 jaar

hmm zal de carterventilatiefilter ermee te maken hebben? de zogenaamde PCV ding + condens in de vacuumslang?

scoupie 0

19 jaar

hmm ik heb de PCV ding besteld bij de Hyundai garage in alkmaar, paar dagen geleden de olie WEER bijgevuld , dit keer met 0W40 "kroon olie" en de auto komt eerder op temperatuur en schokt ook niet/niet zo vaak tijdens kou weer. Maar tijdens (stationair staan)ga ingetrapt,lijkt het alsof de auto op 3 cilinders of minder draait. Ben gaan kijken naar de bougies. Bougie van clinder 1; rondom schroefdraad OLIE....bij cil 2 en 3 droog zoals het hoort, bij Cil 4 ook olie bij schroefdraad. Zou dat het zijn ??? Olie lekkage die de ontsteking in de weg zit??? en wat ook voor die rare vermogenverlies zorgt tijdens stationair (stilstaand,in zijn neutraal gaspedaal ingetrapt) draaien?? HELP

scoupie 0

19 jaar

ik ben op marktplaats een monteur tegengekomen en die zei dat het reviseren wordt...mijn km stand is nu 98000km ,nu al motorrevisie?
Hij vertelde dat het vaak voorkomt dat de "klephoedjes" verslijten en ook dat het aan de olieschraapveertjes ligt...hij vraagt er 30eur/uur voor en de dealer die vraagt er 60/uur euro voor. Hij vertelt dat de operatie 15 uurtjes duurt, materiaal 200 eur aan kosten...
Zucht..dan maar doorrijden tot alles het begeeft en daarna motorrevisie doen... Die 0W40 olie rulezzzzz heheh ik heb in ieder geval geen sotterende motor nu ,ook niet als het -1 is.

vervoort11760 0

19 jaar

tijdens het schoonmaken van de luchtbuizen vanuit de turbo heb ik olie in de gasklephuis gevonden, minimaal 1 eetlepel, waarschijnlijk de reden waarom hij stotterde in de winter

scoupie 0

19 jaar

ik heb het probleem eindelijk gevonden, de turbo is helemaal versleten.
Ik ga een nieuwe Turbo halen bij deze amerikaanse bedrijf http://www.atpturbo.com/ ... voor 499$ en 130$ verzendkosten krijg je een betere tubro dan die we nu hebben. Garrett GT15 meer PK's met dezelfde grootte. In nederland ben je 600¤ kwijt exclusief BTW....het is toch een verschil van minimaal 100¤
Enfin ik weet wat het probleem is.

scoupie 0

19 jaar

Ik hoop dat je motorelektronica de wijziging vn de turbo begrijpt, anders wordt dit een opgeblazen motor.

chaan 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Scoupe of stel zelf een nieuwe vraag.