close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Matrix: Brandstofverbruik

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

Reeds eerder een vraag gesteld doch deze is na onzin antwoorden van een lid verdwenen.
Ik heb een Matrix en die verbruikt momenteel op 180 KM 21 ltr. op de buitenweg.
Voorheen gebruikte hij met een lege aanhanger op 148 KM 12 ltr. en met een volle aanhanger bij 142 KM 15 ltr.
Heeft dit ook iets te maken met het resetten want ik heb gister de lambdasonde losgehad en daarna verbruikte hij meer.
Graag een normaal antwoord op mijn verzoek alvorens ik naar de garage ga.
Volgens de RWD zou hij op de buitenweg 1 op 15 en in de stad 1 op 10 moeten lopen. (rollerbanktest)

Geplaatst door

aad51 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja, 1e gedachte is dat er iets met de lambdasonde verkeerd is gegaan.
Waarom haal je die lambdasonde overigens los?

Je vraag is er gewoon nog (dat is te seggen 1 van de 6 dezelfde vragen). Daar stond beduidend minder info in overigens.
Enne, de RDW meet niets, die neemt gewoon over wat de fabrikant zegt. En die cijfers zijn best wel eens erg optimistisch en so wie so zonder aanhangwagen.

oldford 0
badge

9 jaar

Ik had een extender onder de sonde geplaatst omdat ik een waterstof generator ( HHO) had geplaatst zodat de auto zuiniger werd. Doch volgens mij werkt dit niet. Deze extender had ik weer gedemonteerd en zonder te resetten. ( Accuklem loshalen en weer terug zetten)

aad51 0

9 jaar

Ik denk dat je met het los en vast maken van de lambdasonde wellicht iets stuk gemaakt hebt. Weet je zeker dat alles weer gasdicht is en goed aangesloten?

HHO geeft volgens sommige mensen spectaculaire verbeteringen. Vaak zie je dan ook dat die zelfde mensen die kitjes voor de nodige centen ook verkopen....

Genereren van HHO is ook redelijk inefficient, oftewel het kost altijd meer energie om het te maken dan dat er vrij komt bij verbranding ervan.
Echter schijnt de HHO er voor te zorgen dat behalve de eigen verbranding, hierdoor ook meer brandstof efficienter door verbrand, en daar zou de winst dus in moeten zitten.
Er mee experimenteren is gevaarlijk, want HHO is uiterst explosief, en de resultaten die ik hier en daar gezien heb zijn niet echt consequent en reproduceerbaar.

ofstone 0

9 jaar

Je baseert je meting op één rit, (gisteren heb ik de lambdasonde losgehaald) en dat is te weinig voor een gefundeerde conclusie.
Er spelen altijd toevallige omstandigheden een rol. Reed je bijvoorbeeld tegen de wind in. Waren de banden per ongeluk niet op de juiste spanning. Is de handrem blijven hangen.

alberts 0

9 jaar

Er is alleen de extender (verlengstukje van de sonde) verwijderd. Voor de rest is hij gasdicht. Ik heb nog steeds het vermoeden dat het met resetten te maken heeft.
Trouwens de metingen zijn op meerdere ritten gedaan.
HHO zou 20-30% besparen bij een amperage van 3-3,5. Inmiddels is hij losgekoppeld. Daarna zijn de metingen gedaan.

aad51 0

9 jaar

Heden getankt. 6 ltr op 97 KM zonder de HHO aansluiting. Lijkt nu in orde. Gereden met 80 - 120 km p/u.
Heeft dus toch in het resetten gezeten.

aad51 0

9 jaar

Teruggezonden. Opgelost.

aad51 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Matrix of stel zelf een nieuwe vraag.