auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai H200: centrale vergrendeling

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 td

Mijn H200 heeft alleen aan de bestuurderskabt een centrale deurvergrendeling optie voor alle deuren. Deze doet het niet meer. Ik heb het motortje uitgebouwd en vraag me af hoe te controleren of deze nog goed is. De stekkeraansluiting hiervan heeft 4 draden. Een rode twee zwarte en een geelgroene. Op geen van de draden staat spanning. Is er een zekering kapot? Niet dat ik weet. Ik weet alleen van zekeringenkastje bij de bestuurdersplaats onder het dashbord, alle zekeringen zijn heel.
Ik heb de weerstand van de 4 stekkertjes van het motortje onderling gecontroleerd. Alleen die van de rode draad geeft geen contact met de andere drie,weerstand is "een". De andere drie zijn kennelijk onderling verbonden want de weerstand is "nul".
Het maakt hierbij niet uit of ik de schakelaar van de ene in de andere stand plaats.
De vier andere deuren hebben geen centrale vergrendel optie. Wie weet hier raad mee?

Geplaatst door

Intercall (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je vergrendeling krijgt een stuurpuls als je het slot dicht doet, dan via de rode draad waar de plus op staat en een massa draad krijgt ie spanning.
Heb de mijne nog (niet) uitgebouwd, nu en dan schoonmaken na de winter is genoeg om hem goed te laten werken.

De zwarte draden zullen de massa's zijn van de motor en stuurpuls, en de geelgroene de stuur draad?

Onder de motorkap vindt je de zware zekeringen voor de H200 met een paar stevige relais, o.a. voor het voorgloeien etc.
Het voorgloeideel zit tegen het schutboard, sta je voor de motor links van je.
De mijne is uitgerust op alle deuren met c.v. maar alleen met sleutel bedient via de bestuurderszijde.

Even terug op de c.v.
Als de pal die het slot bedient verder gangbaar is zal dit deel of geen spanning krijgen, meten op de stekker die op de c.v. deel komt, of de c.v. krijgt geen stuurpuls.
Of, hij is gewoon defect...

Het gebeurt vaker dat ze haperen, bij mij is dat degene die op de schuifdeur zit, na de winter stekker schoonmaken even olieen en dan is ie weer klaar.

Ook het slot gangbaar houden met Teflon spray.
Het beste is na het meten en bij het defect zijn een van de sloop te halen, of nieuw via een van onze professionele leden welke goedkoop onderdelen aanbied, tot complete motorblokken etc aan toe.

http://www.kcp-onderdelen.nl/

Succes,

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Inmiddels is het probleem als volgt opgelost.
Ik heb het motortje uitgebouwd en doorgemeten. Ik heb niet kunnen testen of het ding nu kapot was of niet. Er bleek geen stroom te staan op de plus draad in de stekker ( de rode). Ik heb vanuit het zekeringkastje een nieuwe 10 amp gezekerde permanente stroomdraad getrokken. Je moet daarvoor wel de beschermplaat rond het zekering kastje verwijderen en door het rubber een draad trekken naar het portier. Dit gaat goed met een stukje stug draad met een haakje waarmee je de te trekken draad erdoor haalt. Zgn naald en draad methode. Nu doet hij het weer. Een 2e hands motortje kost overigens ca 60 euro thuis gestuurd of 20 opgehaald in Breda. Daar kocht ik tevens een middengedeelte van de uitlaat voor 50 euro. Dit deel van de uitlaat zit er nu 135000 km onder. Ik verwacht binnenkort een probleem hiermee.

Intercall 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.