Wie kan mij wellicht wat duidelijkheid geven met mijn probleem.
Als ik mijn Hyundai H200 start en vervolgens stationair laat draaien, is het net alsof iemand ineens heel kort het gaspendaal aantikt.
De motor krijgt dan ineens een impuls o.i.d. om meer gas te geven, maar het is echt heel kort alsof je echt net het gaspendaal aantik, meer niet.
Dat blijft ie dan altijd doen, daar stop ie niet meer mee.
Bij het rijden in lage toeren is dat heel erg vervelend omdat de auto dan ook tijdens het rijden ineens zelf heel kort naar voren 'schiet', en zo lijkt het net of je je voet niet stil op het pendaal kunt houden.
In hoge toeren merk je het niet zo.
Het is er altijd, als je de auto na een nacht start of dat de motor nou warm is, dat maakt niet uit.
Vorig jaar heb ik ook al dit probleem gehad en heb ik in Frankrijk (Vakantie) 'm bij een Hyundai garage laten nakijken.
Daar hebben ze met een hogedrukluchtspuit de turbosensor schoon geblazen.
Dat heeft toen prima geholpen.
Helaas is dat nu weer bij mijn eigen garage ook gedaan maar helaas, het is er nog steeds.
Een nieuwe turbosensor wil ik wel kopen maar dan wil ik wel zeker weten dat die het probleem geeft, deze kost namelijk bij de dealer 112,- Euro ex b.t.w.
Wie kan mij wellicht verder helpen, of is er iemand bekend met dit probleem en hoe ik het op kan lossen?
Graag zie ik jullie reactie's.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even ter aanvullig, ik heb net de sensor vervangen, dit heeft dus niets geholpen.
Tevens de sensor los laten liggen.
Dan gaat op het dashboard het lampje "check engine" branden, wat volgens mij wel kan kloppen.
Maar het uit zichzelf gasgeven blijft dan aanwezig......
maak de stekkers op de brandstofpomp maar eens los en kijk even of deze niet geoxideerd zijn.
spuit ze ook even in met contactspray om problemen in de toekomst te voorkomen.
veel h200's hebben hier problemen mee....
@fastbreakrijder;
Okee, ik zal dit morgen gelijk even gaan doen.
Moet ik wel even kijken hoeveel stekkers eraan zitten.
En waar, maar ik ga wel even kijken.
Ik zal mijn bevindingen hier melden.
Mocht er iemand anders ook nog goede ideeen hebben, graag ze zijn welkom....
17 jaar
als ik mij niet vergis zitten er drie stekkers aan de brandstofpomp.
deze bevind zich aan de rechter zijde van de motor als je vóór de bus staat.
Nou, ik heb heel veel stekkers onder de motorkap los gemaakt.
3 daarvan zaten inderdaad aan de brandstofpomp, waarvan er op 1 daarvan een soort eindweerstand zit.
Hoe dan ook, ik heb vervolgens maar alle stekker losgemaakt, schoongemaakt en met contactspray goed ingespoten.
Sommige waren best vies geworden, vuil smeer en die groene oxidatie.
Na alles weer in elkaar gezet te hebben, is het tot nu toe (1 1/2 dag) goed gegaan.
Ik hoop echt dat dit de oplossing zal geven.
Komende week zal ik het goed bijhouden en luisteren of ik het nog hoor en/of voel.
Aanstaande zaterdag zal ik dan laten weten of het inderdaad niet meer terug gekomen is.
Tot zover in ieder geval bedankt.
17 jaar
Beetje laat, maar euh,...het is inderdaad helemaal opgelost.
Bedankt voor jullie reactie's.
Tim.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar