Hyundai Lantra: CO te hoog bij stationair en verghoogd toerental

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 gls

Beste mensen,

Ik heb een hyundai lantra 1.5 gls uit 1994 benzine met 171.800 KM op de teller staan. De auto komt niet door de keuring heen omdat de CO waarde te hoog is van de auto. Bij stationeer toerental en ook bij verhoogd toerental.
Het kan aan veel dingen zijn maar de volgende dingen zijn al vervangen: lambdasonde, katalysator, en een beurt zoals luchtfilter, olie, oliefilter etc!
Ik heb de gasklephuis ook al schoon gemaakt van binnen met de remmenreiniger maar niets hielp!
Het stationair lopen van de auto is normaal, rond de 900 tpm.
Heeft er iemand enig idee wat het dan kan zijn want ik heb geen flauw idee waar ik nu nog kan kijken of zoeken?!!
Hartelijk bedankt alvast voor de moeite.
Groeten

HondaCivic

Geplaatst door HondaCivic (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Lantra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

hoe hoog is het co
hoe is de lambda waarde
hoe staat het co 2
hoe hoog is de hc waarde
mvg jerry

HondaCivic (0), 17 jaar geleden

Hallo Jerry

Bedankt voor uw snelle reactie,

De co waarde was boven de 1.80% terwijl er eigenlijk 0.3% maximaal was????
De lamdawaarde werkt nu na de vervanging maar....als de auto stationair loopt werkt de lambda maar als de auto verhoogd toerentaal krijgt dan gaat de lambda dansen naar hoog en dan weer laag maar uitendelijk werkt hij wel...
Over het CO2 en de HC waarde weet ik niet echt meer, heb het inderdaad wel gezien maar niet uitdrukkelijk naar opgelet. Sorry

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

controleer de uitlaat eens op lekkage en dan met name het stuk voor de lambda sonde
als de lambda een te arm mengsel meet gaat hy verrykenals mengsel dan terijk wrd knijpt hijineens brandstof toevoer endit gaat door wat je ziet aan de varierende lambda waarde
mvg jerry

HondaCivic (0), 17 jaar geleden

Hallo Jerry,

Heb het toevallig deze morgen de gehele uitlaat gecontroleerd en het is helemaal potdicht van de spruitstuk uit tot het eind-demper. Heb de auto op de brug gezete en alles nagekeken.
mvg gerard

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

hoeft maar een spelde knop te lekken en je probleem s daar

ephy (0) PRO, 17 jaar geleden

is er niet een temp sensor stuk ? uitlezen bij een dealer ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Lantra of stel zelf een nieuwe vraag.