close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Excel: co veel te hoog en erg roken

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

statsionaar gaat het nog wel , maar zodra je aan het gas komt hevig roken co gaat omhoog lamda getal gaat omhoog hc gaan omhoog.

hij loopt ook niet helemaal mooi rond

we hebben de bougie's vervangen lamdasensor vervangen , storingen uitgelezen niet's aanwezig

voor dat we verder zoeken heeft iemand een idee of dit al een keer gehad


mvg bandenman

Geplaatst door

bandenman (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vacuum lek ? inlaat spruitstuk pakking ? de plastic inlaat spruitstukken willen wel eens scheuren .

ephy 0
badge

17 jaar

Volgens mij heeft deze een metalen inlaat . We hebben gezocht naar een inlaat lek maar die zit er volgens ons niet in. Lijkt mij meer een belasingsensor die stuk is , maar bij uitlezen geen foutcode .

bandenman 0
badge

17 jaar

rookt hij ook onder het rijden ?

ephy 0
badge

17 jaar

ja als je er mee rijd en veel gas geeft komt er veel rook uit . Als de auto in de werkplaats staat en je doet de viergastest kun je er maar beter uit gaan zo erg is het .

Het lijkt alsof hij veel te veel brandstof krijgt ( mischien temp sensor stuk )

bandenman 0
badge

17 jaar

temp sensors gaan ook veel stuk ja maar dan start hij meestal ook heel slecht .

ephy 0
badge

17 jaar

nee hij start gewoon goed koud en warm maakt niet uit .

Met het niet mooi rond lopen.

het is alsof hij iets ploft in de uitlaat kan ook nog aan de bougiekabel's liggen ga morgen de weerstand even met heb er geen gegevens van.

bandenman 0
badge

17 jaar

We hebben vandaag de compressie gemeten deze lijkt ons 12 bar . We kunnen de brandstofdruk niet meten omdat we geen meter hebben , maar als deze te hoog is krijgt hij te veel brandstof ( en dat kan ons probleem veroorzaken )

als we de regelaar los nemen ( deze is aangesloten op de inlaat ) en zetten er vacuum op dan moet de naald binnen in toch bewegen of zie ik dat verkeerd , bij deze is er geen beweging in te krijgen .

bandenman 0
badge

17 jaar

nou de auto is voor 80% klaar de brandstoftank was bijna leeg we hebben deze weer bij gevuld en hij begon steeds minder te roken .

co meting met viergastest voldoet zelfs aan de eisen.

deze auto is ingekocht op de veiling wie weet waarmee de tank is bijgevuld .

bandenman 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Excel of stel zelf een nieuwe vraag.