Hij start niet meer.
Vorige keer heb ik de luchtregeling vervangen en was het probleem opgelost.De laatste dagen starte hij al eens moeilijk nu dus niet meer.
De luchtregeling die ik bedoel is de buisvormige blok van bosch waaraan de 2 darmen aankomen.Daar ik enkel veel van oltimers ken ken ik weinig van injectiesystemen maar ik weet wel dat op de fiche die er opzit tenminste spanning moet toekomen en dit is niet het geval.De klep blijft dus dicht en de motor krijgt dus geen lucht.De bougies vonken wel degelijk dus de ontsteking werkt.
Op de luchtregeling komt een fiche toe met een bruine,witte en blauwe draad die in de kablage v/d injectie verdwijnd en waarvan ik niet weet naarwaar ze gaan.
Kan iemand mij zeggen waar ik verder moet zoeken?
Alle zekeringen zijn oke!
D.b.v
Een wanhopige Ivo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat je bedoeld met wat je vervangen hebt heet een stappenmotor :)
Je zegt alle zekeringen nagelopen te hebben ...maar heb je de relais ook nagelopen?
[quote=chiller991631]Wat je bedoeld met wat je vervangen hebt heet een stappenmotor :)
Je zegt alle zekeringen nagelopen te hebben ...maar heb je de relais ook nagelopen?[/quote]
Welke relais en waar zit hij???
Daar ik niet van opgeven weet heb ik dus gisteren blijven alle fiches en ook wel wat relais na te zien.Op het forum vond ik dan dat de computer naast het koppelingspedaal zit en ik heb hiervan ook het deksel even afgetrokken en terug opgeduwd waarna ik wel kon starten?
Goe en niet goe daar ik nu natuurlijk niet meer zeker ben wanneer hij het nog eens gaat doen.Ik vind het wel spijtig daar ik deze exel enkele jaren geleden gekocht heb met een lekkende koppakking en nadat ik deze hersteld had geen enkel probleem meer gehad heb.Buiten dus één keer het vervangen v/d "stappenmotor".
Pittig en zuinig (LPG) en buiten dan de elektronische wirwar voor mij een prettige auto om aan te werken.
17 jaar
Ivo,
dan lijkt het dat er aansluiting niet helemaal oke zit ..... is het mogelijk je ecu (computer) los te schroeven en alle aansluitingen na te lopen? :)
(ik heb nog nooit aan een excel gesleuteld ...ik noem alleen dingen waar ik bij andere auto's weleens mee te maken heb gehad) :)
p.s. mag ik je een e-mail sturen (prive) ? (via de e-mail knop van deze site)
17 jaar
[quote=chiller991631]Ivo,
dan lijkt het dat er aansluiting niet helemaal oke zit ..... is het mogelijk je ecu (computer) los te schroeven en alle aansluitingen na te lopen? :)
(ik heb nog nooit aan een excel gesleuteld ...ik noem alleen dingen waar ik bij andere auto's weleens mee te maken heb gehad) :)
p.s. mag ik je een e-mail sturen (prive) ? (via de e-mail knop van deze site)[/quote]
Natuurlijk mag u mij een e-mail sturen!
Heb ondertussen is naar de Hyundaigarage hier getelefoneerd maar zeggen dat ze dit nog niet voorgehad hebben.Wel wist hij mij te zeggen dat de draden v/d stappenmotor waarschijnlijk (ook weer niet zeker dus!) rechtstreeks naar de computer lopen.Ook wist hij te vertellen dat er zeer weinig spanning op komt.Ik had wel 2 volt gemeten maar dacht dat dit dus niet voldoende was.Volgens hem dus wel.
Mijn vraag is dan nog dat als ik het kontakt opzet de klep v/d stappenmotor toch moet opengaan?
Het probleem is dat ik nu nooit ga zeker zijn wanneer hij het nog eens gaat hebben daar ik het probleem niet met 100% zekerheid gevonden heb.
Ik had hier dus graag nog met mensen gezien met hetzelfde probleem.
Ivo
17 jaar
Ja als jij de auto op contact zet hoort dat klepje wat erin zit voor een paar seconden open te gaan en sluit daarna ook weer :)
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Excel of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar