close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Santa Fe: diodeplaat dynamo brand eruit

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hallo

Auto kwam binnen met kapotte dynamo, deze laten reviseren en weer ok.
Na 3 weken rijden komt de klant weer terug met defecte dynamo, diodeplaat eruit gebrand, dynamo compleet vervangen door een andere en
de gehele bekabeling gecontroleerd en gemeten ofdat de dynamo niet extreem veel amperage laad, dit was allemaal ok.
klant auto weer meegegeven en na 2 weken weer hetzelfde probleem.
iemand een idee wat ik nog kan controleren?

Geplaatst door

A Wouters (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De laadstroom wordt bepaald door het aantal verbruikers wat in werking is, en begrenst door de capaciteit van de combinatie rotor en stator.

Heeft de klant een bijzonder electrisch apparaat aangesloten en steeds in gebruik?

Is er een kleinere poelie op de dynsmo terecht gekomen waardoor deze veel meer vermogen kan leveren?

Heeft de electrospecialist wel een diodebrug geplaatst welke maximaal door de Dynamo te leveren stroom aankan??

Of heeft hij toevallig een slechte zending diodebruggen in voorraad ontvangen?

Is de diodebrug verbrand door de warmteoverdracht via de Dynamo + draad.

heb nu de dynamo weer laten maken en de spanningsregelaar niet rechtreeks op de diodeplaat gezet.
ook een kabel vervangen waar we aan twijfelde.
er zijn verder geen aparte elektrische verbruikers aangesloten of kleinere poelie
hopen dat het nu heel blijft

A Wouters 0
badge

12 jaar

Door A Wouters zijn we eruit gekomen. De Hyundai dealer in Nijnsel Brands had geen dynamo klachten gevonden over heel nederland. Na het telefoontje van A Wouters kwamen we er achter dat het toch echt in de revisie van de dynamo zit. De stator draden komen zo dichtbij de behuizing dat na het solderen van ons de draden sluiting maken tegen het schild. Dus het zit NIET in de bedrading van de Hyundai. Het is gewoon een revisie fout. Wij isoleren de soldering met 2 componenten maar je kan ook een isolatiepapiertje inleggen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.