Ik heb een probleem waar ik niet meer uit kom.
Ik heb op een lantra 1999 met 2.0 motor de distributieriem vervangen en de span en geleiderol. Na 4000 km is de riem er als slierten vanaf gekomen en tevens 4 kleppen krom.
Hierna weer een nieuwe riem en spanrol gemonteerd en 4 nieuwe kleppen.
Na enkele dagen was er aan de zijkant van de riem slijtage te zien. Hierna in overleg originele onderdelen gehaald bij de dealer (distr.riem, spanrol, geleiderol) die vertelde dat hij niet wist hoe dit kon gebeuren.
De originele riem was wel breder, 25,4 ipv 24 mm.
Tevens nieuw nokkenastandwiel, krukastandwiel en tussenplaatje gemonteerd, en de riem op de juiste spanning volgens autodata.
Hierna leek het er een paar dagen op dat de riem mooi in het midden liep, maar nu na een week loopt de riem weer (te ver) naar buiten en rafelt de riem dus weer aan de zijkant.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt er toch op dat er een rol of iets dergelijks scheef moet staan .
je zou moeten controleren of de rollen allemaal haaks op het blok staan.
groetjes jan.
De rollen zitten op een aardig groot oppervlak en worden door het aandraaien echt vlak tegen motor en kop aangetrokken.
Het is echt een zeer vreemd probleem, en ik heb het nog niet eerder meegemaakt.
nee niet bij deze wagens wel bij de golf diesel daar bleek toen de console van de brandstof pomp scheef te zijn dus bij jou moet er toch ook zo iets zijn zou ik zeggen.
is de waterpomp ook door de riem aan gedreven of is dat bij deze niet zo; anders zou je die nog kunnen verdenken.
groetjes jan.
Zit er iets aan de riem zoals inderdaad bijv. een waterpomp welke de riem zou kunnen scheef trekken?
17 jaar
[quote=AS1]Zit er iets aan de riem zoals inderdaad bijv. een waterpomp welke de riem zou kunnen scheef trekken?[/quote]
Nee, helaas niet, deze zitten voor de distributie. Het is enkel nokkenas, krukas, geleiderol en spanrol.
Het probleem leek hem destijds te zitten in imitatieriemen, na montage van de originele riem van de dealer is het goed gebleven.
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Lantra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar