Ik rij zelf sinds een maandje of 2 met een andere auto.
Ik heb nu een paar keer de tank volgetankt en ik merk dat het brandstofverbruik toch wel erg hoog is. De meeste mensen rijden rond de 1 op 10 met deze auto's (diverse forums gecheckt)
De auto rijdt prima, en ik heb geen foutcodes.
De 4 gastest is ook perfect, geen hoge hc/02. Co en lambdawaardes prima.
Het enige wat mij opvalt is een long term fuel trim van 14.8%
De short term pendelt tussen de -5 en 5%
Lambdasensor pendelt netjes en de 2e staat nagenoeg stil.
Lucht inlaattemp en kvs temp zien er ook goed uit.
De vorige eigenaar heeft een nieuwe luchtmassameter laten plaatsen omdat de motor niet meer goed liep.Kort daarna heeft hij de auto ingeruild en sindsdien heb ik hem.
De luchtmassameter is er 1 van Nipparts.
Ik vertrouw die luchtmassameter niet dus ik heb ergens een originele nieuwe op de kop getikt.
Kan de hoge long term fuel trim het hoge brandstofverbruik veroorzaken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe hoog is je verbruik dan?
Is je verbruik op die originele luchtmassameter beter of hetzelfde?
Heb je de foutcodes gewist (ook al zijn ze er niet) ma het monteren van de nieuwe LMM?
Zonder die LTFT zou het mengsel niet goed zijn - te veel O2 en verkeerd lambda getal (te arm).
Dus rechtstreeks veroorzaken van hoog brandstofverbruik zie ik mnog niet.
Misschien wel indirect omdat er ergens iets niet klopt.
Ik heb de nieuwe nog niet binnen. Dus ben benieuwd wat ie doet.
De nieuwe zit er op, helaas is het wel weer een imitatie.
Gelijk een proefrit gemaakt en ik zag de LTFT zakken tot 2.3%, een hele verbetering dus.
Nu even de tank leeg rijden om te zien of dit het euvel is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Tucson of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar