close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Coupe: Hyundai Coupe 2.0 trilt stationair

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Ik heb een Hyundai Coupe 2.0 benzine uit 2002 waarvan de motor bij stationair toerental behoorlijk trilt. Vooral als ik verbruikers aanzet zoals de achterruitverwarming etc zie je het stuur gewoon trillen. Als ik iets gas geef is het trillen over. Zover ik kan zien is het toerental wel ongeveer goed, zo rond de 900, maar ik heb het gevoel dat het niet mooi constant is. De auto start, loopt en reageert verder goed en vorig jaar zijn er nieuwe bougiekabels op gekomen omdat er een doorsloeg.

Ik heb het gasklephuis en de stekkerverbinding al nagekeken en schoongemaakt, maar dit haalt niets uit.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank & mvr gr, Toon

Geplaatst door

ToontjeLager (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is toevallig recentelijk de distributieriem vervangen? deze motoren zijn zo uit mijn hoofd uitgevoerd met een balans-as die door de distributie wordt aangedreven. als deze verkeerd staat dan trilt de motor ook.
Sommige motoren van hyundai hebben ook een klein apart distributieriempje voor de balansas welke eigenlijk nooit mee vervangen word, deze kan op den duur natuurlijk ook breken.

Ik herrinner me dit van een s-coupe , dus pin me er aub niet op vast.

Peter, het riempje wat je bedoeld is een ketting, waarmee de inlaat nokkenas wordt aangedreven door de uitlaatnokkenas.

mvg.
Hans

Hans4040 1240
badge vip badge

11 jaar

Hallo,

Distributieriem inclusief spanrol etc is ongeveer 25000 km geleden vervangen. Na volgende week is mijn nieuwe auto klaar, en dan ga ik verder zoeken. Volgens mij loopt hij net iets te zacht stationair, en zakt hij bij het inschakelen van stroomverbruikers iets teveel in.

Mvr gr, Toon

ToontjeLager 0

11 jaar

Ok dat is een hele andere oorzaak, maar Hans, ik bedoel echt een balans-as die ongeveer naast de krukas moet zitten, deze heeft exentrische gewichten die exact 180 graden tegenover de wangen van de krukas geplaatst zijn om trillingen van de krukas te elimineren.
Maar het kan best zijn dat deze motor heel anders is opgebouwd.
Ik meen wel dat ik dit systeem ben tegengekomen op een hyunday

Maar gezien het bouwjaar zal ik het wel over een heel ander type motor hebben.
Dus niet helemaal relevant.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.