Beste collega's
Heb hier een probleem met een h200 2.5 CTI van 2005
Trekt voor geen meter en rookt.
Wat we al hebben geprobeerd is:
Voorpijp losgegooit om te checken of de cat niet is verstopt. geen resultaat
Druksensor op het inlaatspruitstuk vervangen. geen resultaat
EGR Afgesloten met een plaatje. geen resultaat
Bedrading van motor gecontroleerd. geen resultaat
Brandstof gecontroleerd om te checken of er niet verkeerd is getankt, niet het geval
Zekeringen gecontroleerd, niets defect.
Wie helpt me verder auto is net 2 dagen uit de fabrieksgarantie
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij de eerste H200 waren de 2 grote stekkers op/naast de brandstofpomp het probleem.
Deze moet je goed doorsolderen.
Maar ik weet niet of dit type dat ook nog heeft...
Geen losse/kapotte intercooler slang(en)?
Kleur rook, blauw of zwart?
Geen olieverlies carter?
Inderdaad was bij de oudere type TD 2 stekkers bij de pomp vaak de stekkerblokken rot en moesten worden schoongemaakt/doorgesoldeerd worden.
Maar de bedrading had je al gecontroleerd, stekkers al schoongemaakt?
Pomp afstelling gecontroleerd?
stekkerblokken zijn inorde.
Pompaftelling controleren?? dus kijken of de distributie op tijd staat??
Auto is bij de dealer geweest om op foutcode's te controleren, deze waren niet aanwezig.
intercooler hebben we gecontroleerd door deze af te persen, geen lekkage.
slangen zijn ook allemaal heel (voor de zekerheid nieuwe klemmen gemonteerd)
waste gate van turbo is ook gangbaar
Heb je klepspeling al bekeken de nokken van de nokkenas willen wel eens weg slijten
[quote=Laurens6460]Heb je klepspeling al bekeken de nokken van de nokkenas willen wel eens weg slijten[/quote]
Was ik vergeten te vermelden dat deze auto pas 44000km heeft gelopen.
Lijkt me niet dat met deze kilometerstand de nokkenas is ingelopen. en mocht dat wel het geval zijn zou je zeggen dat je wel turbodruk moet hebben, dit is dus niet het geval, geen turbodruk, helemaal 0
[quote=Denny23]Lijkt me niet dat met deze kilometerstand de nokkenas is ingelopen. en mocht dat wel het geval zijn zou je zeggen dat je wel turbodruk moet hebben, dit is dus niet het geval, geen turbodruk, helemaal 0[/quote]
Als de nokken weggesleten zijn dan is het mogelijk dat je geen turbo druk hebt.
Het probleem is inmiddels opgelost, lagerbusje van de wastegate was losgekomen en hierdoor zat de wastegateklep vast.
Turbo gedemonteerd en het lagerbusje weer terug gemonteerd en gefixeerd.
Loopt weer als de brandweer.
Allen bedankt voor de hulp, en doe hier uw voordeel mee
mvg Denny in 't Groen
Daar was ik ook niet als eerste gaan zoeken...... Bedankt voor het plaatsen van de oplossing.
[quote=Cor1822]Daar was ik ook niet als eerste gaan zoeken...... Bedankt voor het plaatsen van de oplossing.[/quote]
Geen dank
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar