Wagen verkocht en volgende dag terug : bij warme motor en na wat rijden begint koppeling zeer goed door te slippen.
Heb koppelingsschijf vervangen (werkje van iets meer dan een uurtje, gaat heel goed)
Volgende dag terug prijs ! Na 25 km autosnelweg gaat zelfs bijna niet meer vooruit !
Koppelingspedaal normaal, heeft ook druk, voelt aan pedaal normaal aan, en je ziet pompje aan bak goed bewegen en terug komen.
Heb zonet de bak er weer onder uitgehaald en de koppelingsschijf is nog nieuw !
Aan de drukgroep is op eerste zicht niets abnormaal aan te merken !
Wat wel is, is dat het rollementje in vliegwiel stuk was bij eerste demontage koppeling en de balletjes staken overal tussen; zou het kunnen dat in de drukgroep ergens een balletje nog zit ?
Alhoewel, bij montage staan de veren volledig plat en als je koppeling lost gaan veren naar achteren: dus zoals het hoort.
Ik denk dat door die balletjes de veerkracht afneemt als de drukgroep warm word ????
Nog iemand gehad? Wim ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het goed is kun je bij het koppelingspedaal stellen.
Wat meer vrije slag geven en dan zal het wel goed zijn denk ik, wij hebben dit namelijk ook een keer bij een H100 gehad.
Heb je juist de disk vervangen of de complete drukgroep ? (origineel of imitatie?)
Ik heb ooit eens gehad met een imitatie-koppeling dat er iets niet juist met was qua afmetingen, dat zag je ook niet zomaar op het zicht, deze slipte ook door. Het zou mij verwonderen dat het in de bediening zit.
Man man toch, als ik je tekst goed lees heb jij enkel de "disque" vervangen !!!!
Als dit zo is ben je niet goed bezig hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik werp niemand een steen maar uit je tekst af te leiden heb je enkel de disque vervangen daar waar je mechanisme ook moest vervangen worden. 90% zeker dat je diafragma gebarsten is !!
jhl ik ben het helemaal eens met je bevinding als je iets doet doe het dan goed
hans
Elke techneut weet dat een koppeling bestaat uit 3 delen. Die dienen altijd gezamelijk vervangen te worden......
Sytze
Ja neem aan dat je de complete koppeling hebt vervangen
probleem opgelost :
heb drukgroep en onderste pompje aan bak vervangen : geen resultaat.
had opgemerkt dat na een 20 keer snel achter elkaar te pompen op kopp pedaal dat het pompje op de bak half blijft staan. Dat verklaart dat als hij 25 km rijd de koppeling slipt, de koppeling blijft half ingedrukt.
NB de pedaal komt terug naar boven !
Heb dan het bovenste pompje an pedaal gedemonteerd, dichtingen goed en proper gemaakt, cilinder ok.
Probleem was dat waarschijnlijk de garage waarvan ik deze overgekocht hebt, de pedaal geregeld heeft voor de technische autokeuring.
Er was voldoende slag, maar heb nog meer slag gegeven en nu is probleem opgelost.
Oorzaak was dat olie niet voldoende terug naar rezervoir kon gaan omdat de pedaal de zuiger net aan het retourgaatje zette.
( juist had enkel de koppeling vervangen, was ook onder garantie + na 20 jaar zie je aan drukgroep of ie goed of slecht is.)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar