👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen met een probleem waar ik al een tijdje mee worstel. Ik heb een Hyundai i10 1.1 op LPG met 200.000 km op de teller. De auto heeft me jarenlang zonder problemen overal naartoe gebracht, maar de afgelopen maanden heb ik steeds meer last van storingen die ik maar niet opgelost krijg.
Probleemomschrijving:
-Bij koude start loopt de motor direct op 3000 toeren.
-De overgang naar LPG duurt veel langer dan normaal.
-De motor stottert continu, zowel op benzine als op gas.
-Bij een warme motor schommelt het toerental stationair.
-Foutcode: P133
Wat ik al vervangen heb:
-Lambdasonde
-Bobine
-Gasklephuis
-Katalysator
Ik ben redelijk handig en doe veel zelf, maar ik loop nu echt vast. Heeft iemand ervaring met dit probleem of een idee waar ik verder kan zoeken? Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
Bedankt voor je reactie..ja, klepspeling heb ik gecontroleerd en was in orde.
4 dagen
Originele lambdasonde gemonteerd? Je kan proberen om de bougies 0.1mm krapper te zetten i.v.m. het rijden op LPG. Alhoewel ik het in iets zou zoeken wat ervoor zorgt dat hij de klachten op beide brandstoffen heeft. Lekkende benzine injector/afsluiter!?
Uitlaat nergens lek in de buurt van lambdasonde?
4 dagen
Controleer of de auto deze verschijnselen ook heeft bij het rijden op benzine. Eerst zorgen dat de auto goed draait op benzine - daarop ook de afstellingen richten - en dan pas de werking van het LPG-systeem controleren/bijstellen. Welk LPG-systeem is er gemonteerd?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai i10 of stel zelf een nieuwe vraag.
Klepspeling wel eens gecontroleerd?
4 dagen