close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai H200: koelvloeistof er uit gooien

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel

ik heb problemen met me koelvloeistof, de motor loopt niet warm, maar zodra ik me toeren naar de 2500 toeren breng gooit hij al me koelvloeistof er uit ik heb de termosstaat er al uit gehaald ,maar het probleem blijf,ook als ik de dop van het reservoir er af heb, kan het zijn dat er een verstopping zit ,of zou het me kop zijn, met vriendelijke groet albert

Geplaatst door

albert mulder (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik neem aan dat de koelvloeistof door de dop van het expansie vat wordt geperst.??? De dop behoort af te dichten... tot dat in het systeem een druk van ongeveer een half bar ontstaat.. bij hogere druk wordt eerst de lucht boven de koelvloeistof weg geperst en daarna de koelvloeistof.. Als echter de overdrukdop lekt (niet afsluit) kan er geen druk opgebouwd worden en zal de vloeistof voortijdig kunnen weg lekken.

De overdrukdop is nodig om er voor te zorgen dat de vloeistof niet eerder gaat koken dan bv 120 graden.
Als bij een defecte dop met draaiende motor de cikinderkop ergens warmer is dan 100 graden vormt de kokende vloeistof een gasbel welke alle vloeistof voor zich uitperst richting lek..

Ook een luchtbel in het circuit doet bij verhoging van temperatuur hetzelfde, Gas zet bij verhoging van temperatuur ontzettend uit.

Dus eerst de overdruk dop (laten) controleren, daarna het koelsysteem volledig ontluchten en daarna kijken hoe het systeem zich gedraagt.

Als na het volledig ontluchten met een goede dop het niveau van de koelvloeistof toch weer gaat stijgen ben ik bang dat in cilinderkop of tussen de pakking ervan een lek is naar de compressie ruimte, waardoor er steeds opnieuw verbrandingsgas in het koelsysteem geperst wordt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.