mijn probleem bestaat uit het weglekken van een forse stroom van 2,5 ampere waardoor accu snel leeg is. Bij nader onderzoek blijkt de dynamo de boosdoener, terwijl deze wél goed bijlaadt=13.9 volt bij draaiende motor.voorlopig koppel ik bij stilstand de witte dikke kabels los waarvoor onder de bijrijderszit een stekker zit ter hoogte van het stuuroliereservoir. Is de dynamo zelf de boosdoener of kan ook de spanningsregelaar de oorzaak zijn en zoja ,waar zit deze? Dat de dynamo versleten zou zijn is m.i. niet aannemelijk daar deze ca 3 jaar geleden is vervangen door echte nieuwe bij dealer,terwijl ik maar ca 12.000 km per jaar rijd.?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De spanningsregelaar zit in de dynamo ingebouwd.
Je zal hem er toch moeten uithalen en laten nazien denk ik.
volgens me is een van de uitgang diode lekt ,zo dat er stroom loopt van de batterij naar de alternator , voor me de oplosing is de drie grote uitgang diode vervangen . die zitten in de alternator zelf ;
18 jaar
Helaas pas nu de tijd gehad, eindelijk de dynamo eruit gehaald een week gleden en uit elkaar gehaald en volgens mij is er inderdaad een diode kapot en dat valt ook optisch te zien.Buiten dit blijken ook de koolborstels al meer versleten dan op grond van de 55.000 km die ik ermee heb gereden sinds de dealer dit gebruikte -en zelfs niet gereviseerde ding als nieuwe op de bon heeft gezet voor 360 e.
Inmiddels heb ik voor de meest duurzame oplossing gekozen en meteen maar een echt gloednieuwe dynamo gekocht, waarvan de prijs mij bij een no-nonsense automaterialenhandel meeviel: 208 euro incl. itt tot de ruim 600 euro die de zg oficiele dealer inmiddels voor een nieuwe rekend, drie maal foei!
Ik ga hem zodra het weer en mijn rooster het toelaat erin zetten en de verwachtingen zijn hoog gespannen
18 jaar
Peter deze dynamo's zijn prima te reviseren hoor!
Al moet ik zeggen dat 208,- ook niet veel geld is voor een dynamo.
Sytze
Ik weet het , maar inderdaad was de prijs voor de fonkelnieuwe aantrekkelijk om de kans om dit maar een keer te hoeven doen zo groot mogelijk te maken. Inmiddels heb ik hem er zojuist ingezet, wat meeviel, en alles ziet er nu goed uit. nog niet gekeken naar lekstroom, maar levert nu bij stationair al 14 volt.
18 jaar
Prijs van een nieuwe dynamo kan wel aantrekkelijk zijn, vaak gaat het echter om imitatiespul van twijfelachtige kwaliteit. Er zijn dynamo's en starters op de markt die je eerst moet reviseren voor dat ze bruikbaar zijn. Revisie van het origineel kan dan een beter alternatief zijn. Revisie is minstens net zo goed als nieuw.
18 jaar
Misschien heb je gelijk, echter voorlopig doet hij het goed en is mijn probleem opgelost. Overigens is het zo dat ik twee jaar garantie heb op de nieuwe dynamo tegen slechts één bij een gereviseerde.
18 jaar
Hallo,
Wat dacht je van origineel voor 266,86 incl pomp. Zolang er maar geen importeur tussen zit.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Lankvelt
www.koreancarparts.nl
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar