Ook komt er een rammelend geluid / lawaai
onder de auto vandaan bij laag toerental.
Het klinkt alsof het uit het voorste gedeelte van
de aandrijfas komt (tussenas).
Heeft het "achteruit probleem" met de as of versnellingsbak
te maken of is het waarschijnlijk meer een achter rem probleem?
Alvast bedankt voor het meedenken, groeten bert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je bij het vast lopen als je achteruit weer iets naar voren rijd kun je dan weer verder achteruit rijden dan zou ik denken dat het toch misschien je achter remmen zijn die blijven hangen haal even de trommels eraf en kijk even of de remmen goed terug komen en soepel loopt
Bedankt Lompie,
De remcylinders waren goed gangbaar en ook de handrem hevels zaten niet vast.
Toch na alles grondig schoongemaakt te hebben en opnieuw gemonteerd
loopt het weer goed.
Geen problemen met achteruit rijden meer.
Nog wel een paar vraagjes;
1 remcylinder leek een beetje "zweterig" bij 1 van de rubber manchetten.
Geen dikke druppen remvloeistof ofzo maar wel een heel klein beetje "vochtig".
Moet deze vervangen worden of is dit niet echt een groot probleem?
(ps. ik ben van plan de auto zomer 2010 weg te doen)
De rammelende tussenas; moet dit vervangen worden?
Het is echt een rammel geluid alsof er iets binnenin ligt te rammelen en geen knarsend of krakend geluid.
Het is alleen bij lage toeren en het geeft ook geen merkbare trillingen tijdens het rijden.
15 jaar
hoi hoi ja ik zou ie remcilinder wel vervangen dat is het geld niet en steeds als je remt komt er toch remvloeistof oin de trommel daar door kan die ook gaan plakken en slechter remmen ik zou dit wel vervangen al is het maar voor je eigen veiligheid groetjes henrie
15 jaar
De rammelende tussenas daar zou ik wel wat aan gaan doen, het gebeurt nog wel eens dat de kruiskoppelingen stuk gaan bij de h200.
en wat jij aangeeft dan zijn het zeker wel de kruiskoppelingen. vooral de achterste bij het cardan.
als die echt breken dan gebeuren er rare dingen.
de tussenas ligt er zonder al te veel moeite onder vandaan en de kruiskoppelingen zijn los te bestellen (dealer) verslijten ook zo veel dat ze waarschijnlijk op voorraad zijn.
15 jaar
Bedankt Henrie en Maurice! Mag ik nog een paar vraagjes stellen??
Als ik rij en (schakel / )koppeling op laat komen hoor je een korte tik/klik.
Klopt dat met de versleten kruiskoppelig diagnose?
Kun je mij misschien kort vertellen hoe de as er tussenuit moet?
Eerst de beugel die hem in het midden aan de bodem van de auto vasthoudt losmaken en dan??
Ik zie namelijk verder niet echt bouten aan de uiteinden ofzo.
Hoe gaan de 3 kruiskoppelingen eruit??
Per kruis zitten er 4 borgclips. Die willen er wel uit, maar dan...??
(Ik zie geen centrale pin die je er doorheen kunt tikken ofzo en
durf niet echt in het wilde weg erop te gaan timmeren.
Groeten Bert
15 jaar
ja, dat tik/klik klopt. als je aan de as voelt kun je de ruimte ook voelen en als het gedemonteerd is dan schrik je helemaal van de slijtage.
Bij het cardan zitten 4 bouten en moeren, die moeten los. daarna het tussenlager, 2 moeren. daarna schuift de as zo uit de versnellingsbak vandaan.
die kruiskoppelingen kunnen muurvast zitten. als de borgringen er uit zijn kun je de doppen van de koppeling er uit meppen(doorslaan). let wel!! goed het oog ondersteunen zodat je niets krom slaat. je hebt wel een flinke hamer nodig en een hele dikke pendrijver (ik gebruik een oude bout M24)
15 jaar
hoi bert die korte tik wat jij hoord kan ook iets anders zijn heb je die tik ook als je het gas los laat en weer gas geeft en slingerd hij ook veel ik had dat namelijk ook en bij mij waren de rubbers van de achter as versleten dit zijn de rubbers die tussen het veerpaket licht en de achteras die rubbers kosten maar iets van 7euro per stuk je hebt er 4 nodig 2 bovenste en 2 onderste rubbers maar dit geld alleen maar als je veerbladen hebt niet als je schroefveren hebt . ik heb dit gecontroleerd ndoor de auto op de handrem tezetten en dan aan het wiel naar voren en achteren te draaien en dan te kijken of de achteras naar oor en naar achter kantelde als dit zo is zie je dat wel groetjes henrie
15 jaar
Als je nog nooit zelf een kruiskoppeling vervangen hebt, dan zou ik het laten doen.
Wij moeten het regelmatig doen op mijn werk ( aftakas aangedreven machine voor landbouwmechanisatie)
Daarbij moet soms ook wel eens de as opnieuw gebalanseerd worden. Anders trillen je vullingen uit je kiezen
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar