beste forum leden.
recent een probleem met mijn hyundai h200 gekregen
nogal luide tik uit het blok.
het is ook erger geworden sinds de laatste keer dat we er mee hebben gereden.
monteur denkt dat het een drijfstang is die kapot is.
wat kost het om dit te laten maken ? ( een schatting hiervan).
auto is van 2000 en heeft nu 177000 km gelopen.
en weegt het zich af om een ander blok erin te leggen ?
(zo ja waar moeten we op letten als we dit doen? )
hoe moet het bij deze auto ? heb gehoord dat de bumper en voor front ( radiateur etc) er af kan en dat je dan de motor eruit kan halen naar voren toe.
of moet deze er onderuit ?
alle hulp is welkom en stellen we zeer op prijs.
het betreft een 2.5 TD
motorcode is D4BH
groet
frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je een brug en een tafel hebt is het zo gebeurt.
Bak er onder uit. Motor ontkoppelen tafeltje onder het blok auto omhoog en blok ligt op de tafel.
Ander blok op de tafelen auto laten zaken aan sluiten bak er onder en klaar is klara.
Dag sleutelen.
weet je zeker dat het een lager is heb ook al eens meegemaakt dat het een kleptuimelaar was! loopt hij wel op alle 4 de cilinders?
succes jan
[quote=toezicht]Als je een brug en een tafel hebt is het zo gebeurt.
Bak er onder uit. Motor ontkoppelen tafeltje onder het blok auto omhoog en blok ligt op de tafel.
Ander blok op de tafelen auto laten zaken aan sluiten bak er onder en klaar is klara.
Dag sleutelen.[/quote]
helaas beschikken wij niet over een brug :(.
kan het niet met een motor takel/kraan ?
dat een motorblok wisselen 1 dagje werk is weten we. dat is het probleem opzich niet.
moet het blok perse onder eruit kan dit niet anders ?
bedankt
ps
het is helaas niet de tuimelaar dit wist onze hyundai monteur meteen te vertellen toen we met de auto daar waren.
de auto trekt als normaal op en rijd ook normaal alleen het is een afschuwelijk geluid.
15 jaar
Kappen van de drijfstanglagers zitten waarschijnlijk los,is een gekende ziekte van deze motor.
Eigenlijk ken ik ze alleen maar die in elkaar gelopen zijn.
Vroeg of laat,veel of weinig km,die met airco hebben de krukas poulie die afbreekt en waardoor de boel in elkaar loopt.
Je moet ook zeker weten dat wat je erin hangt ook niet binnen afzienbare tijd in elkaar loopt met dezelfde klacht.
Je kunt er ook revisie blok in leggen,is een verbeterde versie,volgens mij zat dat bedrijf in Volkel ergens,maar mag geen reclame maken op deze site.
15 jaar
Ik heb een aantal van die motoren vervangen maar zo als ik beschreven heb. Via het front zou een manier zijn zo als het doen in Azie of Afrika. Auto voor omhoog krikken op bokken en dan er voor onder door schuiven.
Via de cabine/laadruimte zal ook een klus zijn met een kraan en de motor moet je dan bijna verticaal er uit takelen.
Zit er nergens in de beurt een hobbygarage waar je een brug kunt huren met/of zonder gereedschap voor een dag?
Even google naar brug huren.
[quote=toezicht]Ik heb een aantal van die motoren vervangen maar zo als ik beschreven heb. Via het front zou een manier zijn zo als het doen in Azie of Afrika. Auto voor omhoog krikken op bokken en dan er voor onder door schuiven.
Via de cabine/laadruimte zal ook een klus zijn met een kraan en de motor moet je dan bijna verticaal er uit takelen.
Zit er nergens in de beurt een hobbygarage waar je een brug kunt huren met/of zonder gereedschap voor een dag?
Even google naar brug huren.[/quote]
Volgens mij haal je een H200 en H100 door elkaar.
Ik heb deze blokken zeker 10+ keer vervangen en altijd de bumper/koplampen en voorfront gedemonteerd deze blokken hangen over het subframe met wielophanging
enigste probleem is als de auto airco heeft maar daar heb ik dan ook zelf een aircostation voor.
De H100 was het makkelijkst naar onder, dat klopt, die lag dan ook onder de voorstoelen en achter de vooras.
Mvg Jeroen
15 jaar
[quote=primera p11]Je kunt er ook revisie blok in leggen,is een verbeterde versie,volgens mij zat dat bedrijf in Volkel ergens,maar mag geen reclame maken op deze site.[/quote]
0413273073
ik denk deze
en mod dit is een reeks getallen
dat je niet denkt een telefoon nummer
als t toevallig OOK een nummer is ???
kan gebeuren
HAHAHA Jerry. Het is een telefoon nummer van ik denk een bekende Dakar racer.
[quote=jeroen5305][quote=toezicht]Ik heb een aantal van die motoren vervangen maar zo als ik beschreven heb. Via het front zou een manier zijn zo als het doen in Azie of Afrika. Auto voor omhoog krikken op bokken en dan er voor onder door schuiven.
Via de cabine/laadruimte zal ook een klus zijn met een kraan en de motor moet je dan bijna verticaal er uit takelen.
Zit er nergens in de beurt een hobbygarage waar je een brug kunt huren met/of zonder gereedschap voor een dag?
Even google naar brug huren.[/quote]
Volgens mij haal je een H200 en H100 door elkaar.
Ik heb deze blokken zeker 10+ keer vervangen en altijd de bumper/koplampen en voorfront gedemonteerd deze blokken hangen over het subframe met wielophanging
enigste probleem is als de auto airco heeft maar daar heb ik dan ook zelf een aircostation voor.
De H100 was het makkelijkst naar onder, dat klopt, die lag dan ook onder de voorstoelen en achter de vooras.
Mvg Jeroen[/quote]
Oeps, je hebt helemaal gelijk de H200 heeft een neus.
lepel een blok van een 400 erin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, de 200/300 blokken zijn afgeleiden ( in licentie door Hyundai geproduceerde imitatie MITSUBISHI blokken.). Een 400 blok is een ORIGINEEL MITSU BLOK, waarvan de fabriekstolerantie etc. WEL kloppen, in tegenstelling tot de inferieure koreaanse zooi.
Verders zijn de blokken gewoon hetzelfde.
Groeten Marcel
@ hellbat
Met uitzondering van dynamosteun die 1 geheel is met oliepomphuis en een afwijkende maat KAN hebben (kan natuurlijk aangepast worden maar is niet zoals het hoort).
Trouwens 1 keer zo`n gebruikt mitsubishi erin gelegd bij een galloper en die liep na 7000 km ook kapot dus dat is ook geen garantie dat het goed gaat.
Het kapot lopen van een drijfstang ligt vaak niet aan de kwaliteit van het motorblok maar aan het onderhoud of tekort ervan, tevens roesten de olieleidingen nogal eens door
en zonder olie loopt zelfs een toyota binnen no time kapot.
@ toezicht
Vergissen is menselijk, je hebt daarmee aangetoond dat je geen aap bent ;)
Groeten jeroen
15 jaar
Of het nou gevolg schade is of niet, een topper is het niet.
Er zijn er daardoor iets teveel in elkaar gelopen en het getuigt ook van een slechte service van Hyundai als die door een roestende olie leiding in elkaar loopt.
Want Hyundai sloeg elke claim in de wind terwijl ze wisten dat dat het probleem was.
Hetzelfde met de krukas poulie bij de H200 met airco.
De boel brak af en de klant draaide er zelf voor op,en het kwam echt niet sporadisch voor, ze liepen bij bosjes in mekaar.
kortom,inferieure zooi dus.
Want je zou als klant maar geconfronteerd worden met dit soort troubles, en nogmaals er kan altijd wat kapot maar het is nog altijd zo dat de manier waarop je service verleent je merk kan maken of breken.
En dit is nou een goed voorbeeld ervan, wel flink verkopen,maar als je troep levert geen thuis geven.
Dat heeft ze nog heel lang achtervolgt, kijk ook maar eens naar renault met de laguna.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar