Hyundai Accent: Motor storings lampje aan en uit

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

Mijn motor storings lampje gaat soms branden en dan ook weer uit van zelf dit was volgens de daeler me cat. die heb ik vervangen en het probleem is er nog en als het lampje gaat branden dan houd de auto ook wat in met optrekken en loopt slecht nu heb ik eerder al gelezen dat men het over vpa / evap De actuator van de tankontluchting heeft gehad en het is ook alleen als ik de tank vol heb en daarna vaak is het weg zit me probleem dan n de actuator of moet ik het ergens anders zoeken??

Motor Muis 32

Geplaatst door Motor Muis 32 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Accent? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Zonder de exacte foutcodes is het moeilijk hier iets over te zeggen.
Haal eens na een flink stuk rijden de tankdop eraf. Hoor je dan lucht sissen?

Motor Muis 32 (0), 13 jaar geleden

Ja dat heb ik wel al een paar keer gehad Wat geeft dat aan dan ??

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Dat de tank vacuum getrokken wordt en dan krijg je minder brandstof naar de motor.
Er moet een beluchting op zitten (toevoer van lucht om gebruikte benzine te vervangen) en die is dus kennelijk verstopt.

Motor Muis 32 (0), 13 jaar geleden

Daar heb ik al eerder wat over gelezen is dat de accumulator of hoe heet dat ding die zit in de motor ruimte ergens achter het blok gebouwd klopt dat of is het gewoon een beluchting slang ?

thienan (0), 13 jaar geleden

als de motor lampje brandt dan zal een fout opgeslagen zijn in de moteur ecu .Probeert eens de exacte fout code te vinden bij Hyundai dealer .Bij deze model gaat de lucht massa meter regelmatig kapot .

Motor Muis 32 (0), 13 jaar geleden

Ik heb dat al een keer gedaan en toen kreeg ik het verhaal dat me Kat stuk zou zijn heb daar dus ook een ander in gezet maar heb de klacht nog steeds en zoals ik al eerder als optie kreeg als ik een stuk gereden heb en de tank open draai dan hap deze naar lucht dus denk ik wel dat het een vacum probleem is maar de vraag is hoe dat dan werkt gewoon met een slang heb er ook over gelezen dat er een accuator of zo tussen zit

thienan (0), 13 jaar geleden

ja maar zonder de exacte fout code kan niemand de probleem vinden hoor .Ik wil de code weten begint met een P dan 4 cijfers achter bv: P0001 of zoiets . .Als de CAT kapot is , dan rijdt je wagen gewoon goed , niet inhouden of zoiets .en als je denkt dat de probleem heb in de tank (vacuum trekken) , kunt je proberen te rijden met de tank dop eraf .

veel succes

Motor Muis 32 (0), 13 jaar geleden

Daar zit dan ook een beetje het probleem me lampje gaat ook weer uit vanzelf dus als ik dan bij de daeler ben kunnen ze niks voor me doen omdat er dan ook geebn storring meer is maar ik kan het nog wel een proberen om de tank dop er af te laten

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoe weet je dat de dealer niets kan doen? De meeste ecu's van benzine motoren onthouden de foutcodes nog een tijdje.

Motor Muis 32 (0), 13 jaar geleden

Omdat ik al een keer bij de dealer ben langs gegaan na dat ik me kat heb vervangen op hun advies en me lampje weer opnieuw aan ging en ook weer van zelf uit en kreeg toen dus het antwoord dan kunnen we niks voor u doen !!

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Katalysator gaat niet zomaar kapot. Als je die moet vervangen ga ik altijd eerst de oorzaak zoeken, voordat de nieuwe kat ook weer sneuvelt.

Ik zou een andere dealer zoeken of universeel die de auto kan uitlezen en gewoon foutcodes uitlezen.
En natuurlijk je tankbeluchting in orde laten maken.

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Dus de dealer heeft iets vervangen wat niet kapot was,dan zou die er van mij niet zo makkelijk vanaf komen.
Er is ook nog zoiets als garantie op een reparatie,wel geld vangen maar daarna geen thuis geven.

Motor Muis 32 (0), 13 jaar geleden

Nou nee ze hebben het niet vervangen dat heb ik zelf gedaan maar wel op hun advies omdat er werd gezegt dat de kat stuk was maar die kost nieuw meer dan 1000.00 euro dus dan maar tweede hands maar dat is het probleem niet...
Hoe werkt de tankbeluchting door middel van een slang of zit daar nog iets tussen
en ja ik vond het ook wel een sterk verhaal dat me Katalysator stuk zou zijn zeker toen ik na het vervangen nog het zelfde had

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Van een aantal storingen is bekend dat de katalysator daar ook van kapot gaat. Dat is niet de oorzaak, maar een gevolg.
Dat je daarna nog steeds hetzelfde probleem had en hebt, verwonderd me niets.

Motor Muis 32 (0), 13 jaar geleden

Nee oke maar kun je me wat meer vertelen over de beluchting van de tank hoe dat werkt en waar ik dat moet zoeken??

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee, dat weet ik niet. Ik doe normaal geen Hyundai's.

thienan (0), 13 jaar geleden

de verluchting van de tank moet je vergeten , want daar zit de probleem niet .als je wil ik zal je uitleggen hoe het werk . Het is bij alle merken zelfde .oudere wagens hebben in de tank een verluchting buis om onderdruk te vermijden in de tank ;moderne wagens zoals deze Hyundai mag dat niet meer omdat benzine damp kan ontsnappen ( slecht voor mileur ) . Dus benzine damp moet naar de motor om te verbranden ;en dit gebeurt en geregelt door een elctro klep die wordt gestuurt door de motor ecu .Normaal bij ralantie wordt er niet veel benzine damp naar de motor gestuurt anders gaat de motor verzopen .maar bij rijden wordt de klep meer geopent .dus meer benzine damp naar de motor om te verbranden .Tussen tank en de motor zit nog een filtre . Ik moet je wel zeggen dat ik na 20 jaar in de auto branche werk en 10 jaar bij Hyundai nooit probleem met dit systeem heb . Ik raad je aan om gewoon naar een andere dealer te gaan om de fout code te lezen en niet om te repareren .MSC kost je niks .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Accent of stel zelf een nieuwe vraag.