close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Lantra 1.5: Niet starten Hyundai Lantra 15i

Bouwjaar: 1991

Hallo,





Ik heb een Lantra 15i uit 91 welke niet meer wil starten. Alleen als hij steenkoud is loopt ie 15 seconden, slaat af en je krijgt er geen enkele rake klap meer uit. Het volgende is in deze volgorde al geprobeert:





- Ontsteking vervangen


- Brandstofpomp vervangen


- Motor is vervangen(vanwege scheur in cilinderkop, compressieverlies naar het carter)


- Computer vervangen





Geen resultaat! probleem blijft precies hetzelfde.


- Bougies vonken maar niet starten.


Ik geloof dat deze motor hetzelfde is als de mitsubisi 15i.




Geplaatst door

Tailipe (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als deze problemen na het inbouwen zijn ontstaan zijn de leidingen van de egr en de brandstof retourleiding omgewisseld; kijk ook eens naar het niveau van de motorolie, staat deze niet te hoog ?

marcvan1 0
badge

21 jaar

Is er al aan de auto gemeten ?

Worden de verstuivers wel aangestuurd ?

Is het systeem/brandstofpomp relais gecontroleerd /vervangen?

Vind er wel inspuiting plaats ?

Staat de distibutie op tijd ?



Ik snap best dat dit veel vragen zijn maar voor het zoeken van de oplossing moeten we wel wat weten. Er is een vonk en benzine nodig om te lopen ,zijn ze er allebei dan kan de storing meer in het harde gedeelte worden gezocht.


marcovadem 0
badge

21 jaar

De motor die er nu in zit heeft altijd goed gelopen:



Distrib. staat op tijd.

Vonkt als de bliksem

Bougies worden nat



Hij loopt alleen 10 seconden als ie de hele nacht heeft stilgestaan. Dan slaat ie af en doet ie helemaal niets meer.



Computer is vervangen!

Branstofpomp ook!

Ook de ontsteking is vervangen.



Mijn ideeen houden op? iemand nog goede tips?

Tailipe 0

21 jaar

Brandstofpomprelais /systeemrelais wordt dit aangestuurd ?

marcovadem 0
badge

21 jaar

het lijkt mij inderdaad nodig dat je even verteld of de problemen zijn begonnen na inbouw van de andere motor. hieruit is het wellicht iets makkelijker het probleem te bespreken.



Opeltje 0
badge

21 jaar

Exact dezelde problemen deden zich voor de motor swap ook voor, ondanks dat er al 3 ontstekingen zijn geprobeert heb ik toch het vermoeden dat het de ontsteking is welke de problemen veroorzaakt. Heeft iemand misschien ervaring met soortgelijke problemen met Hyundai en mitsibishi?


Tailipe 0

21 jaar

Vermoeden ligt toch in de ontsteking, hoe kan je zoiets doormeten?

Tailipe 0

21 jaar

bij de mitsubishi lancer van de jaren 90 is een veel voorkomend probleem een defect van de eindtrap transistor van de motor ecu, haal de motor ecu uit de wagen en demonteer de print, in het midden zit de transistor, als ie defect is zal je zien dat de print op die plaats is verkleurd; bijkomende controle is de werking van het storingslampje nagaan; bij contact op moet het gedurende dertig seconden branden en nadien doven; is dit zo? kijk ook eens op deze site problemcar/professionals/mitsubishi/lancer1500i; hier staat beschreven hoe je de ontsteking kan uitmeten.

marcvan1 0
badge

21 jaar

Mischien is het probleem al opgelost, maar alsnog deze tip. Het komt wel eens voor dat de uitlaat(meestal de katalysator dicht gaat zitten. De motor kan zijn druk en mengsel dan niet kwijt. Probeer de motor eens te starten als je de uitlaat vanaf het spruitstuk losdraait.

Jansonius 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Lantra of stel zelf een nieuwe vraag.