close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Lantra 1.6: op 3 cilinders lopen

Bouwjaar: 1993

wie kan mij helpen om het probleem op te lossen van een hyundai lantra bj 93 1,6 16 klepper van deze moter was van


de distrubitiesnaar meerdere tanden eruitgebroken en je raad het al de moter was van tijd af, na compressie gemeten te hebben bleek dat de derde cilinder niet meedeed dus kromme kleppen,cilinderkop verwijderd nieuwe kleppen erin alle andere kleppen geschuurd en alles weer netjes in elkaar gezet na het starten liep hij direct maar op 3 cilinders weer de derde deed niet mee, compressie gemeten en allemaal waren ze perfect gekeken of er een vonk was ook dat was goed zelfs een andere injecter er in gezet maar het probleem blijft het zelfde.nu vertelde mij iemand dat de distrubitieriem misschien een tandje verkeerd licht maar dan loopt hij mijninziens wel op 4 cilinders maar niet goed.




Geplaatst door

tomsegaar (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

riem tandje verkeerd is op alle 4 cilinders slecht draaien.Dat is dus niet het geval.



sluit eerst even uit dat het geen ontstekingsprobleem is; bougiekabel naar die cilinder OK? verdelerkap naar die pool geen haarscheur? bougies : isolator goed en heel, geen barsten? electrode afstand OK?



Klepgeleider kan ook een oplawaaier hebben gehad waardoor de klep toch niet goed sluit op de zitting. (klep gaat te stroef door de geleider en blijft haken en dus open hangen opdat de klepveer 'm niet dicht krijgt.)



De zuiger kan ook een oplawaaier hebben gehad van het raken met de kleppen. Haarscheurtjes in de zuiger? (= compressieverlies.)



Na vervanging van de kleppen moet je wel altijd controleren of ze ook daadwerkelijk goed sluiten (met een adapterstuk op een poort overdruk zetten op een klep, drukverlies = lek)






janspeed2 0

21 jaar

Kontroleer eens of alle vacuumslangen en bv ook de inlaatpakking goed gemonteerd zit, want als de compressie wel goed is en hij vonkt goed, moet het probleem in de brandstofverhouding zitten, dus een luchtlek als inderdaad de injector goed is.Laatste suggestie zou een verstopt inlaat of uitlaat kanaal kunnen zijn bv door koolvorming die na monteren is blijven zitten.

Siem Bijman 680
badge vip badge

21 jaar

heb je de kop ook af laten persen?!!? kijk ook even of alle injectordraadjes goed zitten, en inderdaad of de distributie echt op tijd staat.



arne650 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Lantra of stel zelf een nieuwe vraag.