Recent gekocht 90.000 dkm. Na 1500 km olielampje branden. Gevuld en tekens na 600 km olielampje branden.
Gereviceerd zat een kras in de 3e cilinderwand. Maar na deze revisie, weer na 600 km het olielampje branden. Gevuld en elke keer na 600 km olielampje branden. Compressie-test en de middelste twee cilinders zat overmatig veel olie in. Kop eraf, cilinders waren o.k. Kop gevlakt en de twee buitenste kleppen zat 1mm speling en zijn vervangen. Nu wederom na 700 km 1 liter olieverbruik. Wat is er aan de hand ????
Auto loopt echt goed, start goed en geen onregelmatigheden in toeren en geen oplopende temperatuurmeter.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou dat probleem heb ik ook wat mij daarbij opvalt is dat als je een grotere afstand hebt afgelegd dat het ruikt alsof het olie verbrand wordt ik heb in de planning staan om een oliekooler te moteren en ook tegelijk over te gaan op andere olie type 15w60 dit blijft iets dikker als de motor op temeratuur is ik zelf schrok erg van het verbruik ik heb ook een 2.4 4wd als iemand hier iets op weet hoor ik het ook graag
wat is revisie,
nieuw geboort en overmaat zuigers?
en ik kan me niet voorstellen dat de kleppen 1 mm slijten,
is er niets aan de geleiders gedaan...
en hoe staat het met de andere kleppen?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar