Hyundai Trajet: P0302 foutcode

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Motormanegment lampje brand, foutcode 0302. Missfire cilinder 2. Bougie controlle. aansluiting kabel-bougie schoongemaakt, (ziet er uit als zwak punt). reset .. en rijden maar weer. Na 5 dagen weer zelfde probleem, enz enz! soms ook foutcode 0300, general missfire.
Motor rijd ook niet lekker op gas, pakt slecht op bij gasgeven en stottert wat. Op benzine perfect.
Wie heeft ervaring met soortgelijke storing?? m.vr.gr. Paul

paul500

Geplaatst door paul500 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Trajet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

en heb je er al eens nieuwe bougie's ingezet,vaak als je bougie's niet meer zo lekker zijn loopt hij op benzine goed maar op gas niet meer en kabels rotor verdeelkap indien aanwezig

paul500 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb het meteen geprobeerd, helaas, nieuwe bougies helpt niet. de vonk word veroorzaakt door 2 bobine's bovenop de bougie's, dus geen rotor e.d. Hoor van een bevriend bedrijf dat misschien de achterste lamdasonde niet goed is. Vind ik vreemd omdat de loop op benzine wel goed is.

Lody60 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo........

misfire .............betekend dat er en kabel of bobine door slaat..............kabels goed bekijken vaak zie je een spoort waar de vonk door geslagen heeft.......

anders alles gewoon vernieuwen.........op gas zijn de kabels e.d heel gevoelig.

suc6

ephy (0) PRO, 16 jaar geleden

Paul ,

hoeveel heeft de auto op lpg gelopen ? anders moet je eens compressie meten kleppen kunnen ook een zwak punt zijn van deze motoren en dan krijg je ook een random misfire.
suc6

Lody60 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo.....


als je comp gaat meten dan wel ,met een koude motor...........liefst s'avonds de bougie's er uit halen en de volgende ochtens comp meten..........dan heb je het beste resultaat...........

paul500 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo alle meedenkers, we hebben de klant maar weer even met zijn hyundai laten rijden. Gaan volgende week weer verder stoeien. Alvast bedankt voor het meedenken.

SvenGommers (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik werk bij een Hyundai dealer en deze motoren gaan meestal niet goed samen met gas. Wat meestal helpt is de klepspeling controleren en volgens de fabrieksgegevens afstellen en de bougies afstellen op 0.9 mm i.p.v. de standaard 1.1 mm.

Mvg Sven Gommers

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

Sven, als je weer eens door de werkplaats loopt, kijk dan eens goed naar de klepstoters........die zijn hydraulisch en niet af te stellen.

SvenGommers (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Hans4040]Sven, als je weer eens door de werkplaats loopt, kijk dan eens goed naar de klepstoters........die zijn hydraulisch en niet af te stellen.[/quote]
Excuses bij een elantra motor is dat wel zo.

smotklauw (0) PRO, 15 jaar geleden

de trajet motor met cvvt heeft gewoon plaatjes!! maar ze zien er wel uit als hydraulische.

maar let op ook al zijn het co, hc, lamda en compressie test toch goed controleer de klepspeling. als deze te weinig is krijg je toch de misfire storing.
Heb deze storing zelf div malen gehad

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Trajet of stel zelf een nieuwe vraag.