Motormanegment lampje brand, foutcode 0302. Missfire cilinder 2. Bougie controlle. aansluiting kabel-bougie schoongemaakt, (ziet er uit als zwak punt). reset .. en rijden maar weer. Na 5 dagen weer zelfde probleem, enz enz! soms ook foutcode 0300, general missfire.
Motor rijd ook niet lekker op gas, pakt slecht op bij gasgeven en stottert wat. Op benzine perfect.
Wie heeft ervaring met soortgelijke storing?? m.vr.gr. Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
en heb je er al eens nieuwe bougie's ingezet,vaak als je bougie's niet meer zo lekker zijn loopt hij op benzine goed maar op gas niet meer en kabels rotor verdeelkap indien aanwezig
Ik heb het meteen geprobeerd, helaas, nieuwe bougies helpt niet. de vonk word veroorzaakt door 2 bobine's bovenop de bougie's, dus geen rotor e.d. Hoor van een bevriend bedrijf dat misschien de achterste lamdasonde niet goed is. Vind ik vreemd omdat de loop op benzine wel goed is.
Hallo........
misfire .............betekend dat er en kabel of bobine door slaat..............kabels goed bekijken vaak zie je een spoort waar de vonk door geslagen heeft.......
anders alles gewoon vernieuwen.........op gas zijn de kabels e.d heel gevoelig.
suc6
Paul ,
hoeveel heeft de auto op lpg gelopen ? anders moet je eens compressie meten kleppen kunnen ook een zwak punt zijn van deze motoren en dan krijg je ook een random misfire.
suc6
Hallo.....
als je comp gaat meten dan wel ,met een koude motor...........liefst s'avonds de bougie's er uit halen en de volgende ochtens comp meten..........dan heb je het beste resultaat...........
Hallo alle meedenkers, we hebben de klant maar weer even met zijn hyundai laten rijden. Gaan volgende week weer verder stoeien. Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik werk bij een Hyundai dealer en deze motoren gaan meestal niet goed samen met gas. Wat meestal helpt is de klepspeling controleren en volgens de fabrieksgegevens afstellen en de bougies afstellen op 0.9 mm i.p.v. de standaard 1.1 mm.
Mvg Sven Gommers
Sven, als je weer eens door de werkplaats loopt, kijk dan eens goed naar de klepstoters........die zijn hydraulisch en niet af te stellen.
[quote=Hans4040]Sven, als je weer eens door de werkplaats loopt, kijk dan eens goed naar de klepstoters........die zijn hydraulisch en niet af te stellen.[/quote]
Excuses bij een elantra motor is dat wel zo.
de trajet motor met cvvt heeft gewoon plaatjes!! maar ze zien er wel uit als hydraulische.
maar let op ook al zijn het co, hc, lamda en compressie test toch goed controleer de klepspeling. als deze te weinig is krijg je toch de misfire storing.
Heb deze storing zelf div malen gehad
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Trajet of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar