De pully is van onze h200 tijdens het rijden eraf gelopen. Kan de motor hier een opdonder van gekregen hebben. Met andere woorden kan er intern in de motor iets stuk of defect geraakt kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
welke poelie ?
volgens de hyundai dealer in duitsland was het de kurbelwellescheibe wat betekend de krukaspoelie.
20 jaar
Toen wij stil stonden liep er allemaal water weg, de adac(duitse anwb) gaf aan dat de waterpomp defect was.De hyundai dealer in duitsland gaf ook aan dat de waterpomp defect was.
20 jaar
als de poeli van de nokkenas is blijven zitten en de motor is niet warm gelopen(waterpomp)is er niks gebeurd
dat lijkt mij sterk dat en de krukaspoelie eraf vliegt en teglijkertijd de waterpompstuk is
De poelie heeft misschien de waterpomp een opdonder gegeven?
De V-snaar staat tenslotte onder een bepaalde spanning en als die er opeens vanaf vliegt met poelie en al geeft dat een dreun.
Is de zaak al gerepareerd? zoja,wat was er echt kapot?
Horen we nog?
Hans.
De motor is door een revisie bedrijf uit elkaar gehaald. Dit bedrijf gaf aan dat het motorblok al meerdere malen dicht gekit was. Het blok heeft intern roestvorming. Het blok is volledig gereviseerd, waaronder een nieuwe brandstofpomp, waterpomp en heel veel andere onderdelen zijn volledig vernieuwd. Het bedrijf waar wij hem hebben laten reviseren heeft dit jaar alleen al 50 motor blokken van hyundai 200 gereviseerd. Dus hyundai200 hebben vaak problemen. Wij zijn er van overtuigd dat onze (nu ex) dealer de motorproblemen over de garantieperiode heeft getilt. Onze auto heeft binnen 9 maand 2x grote motor problemen gekregen. Steeds wanneer er een kleine of grote beurt incl( nieuwe uitlaat en remschijven) is gepleegd. Wij dachten een goede auto te kopen.Maar voelen ons behoorlijk bedondert door deze garage.
20 jaar
Janet,
zo zie je maar weer dat niet alles rozengeur en manenschijn is met die dealers!
Maar ja,jou auto doet het weer.
Mijn zoon heeft een Hyundai Coupe gekocht bij een handelaar en na een paar dagen wilde deze ook niet meer starten.
Probleem: lambda sonde en de bdp sensor kapot!
Deze auto is van 1999.
Handelaar betaald de helft .
Succes verder met de H200.
groetjes,
Hans.
motor loopt wel alleen als de motor koud is wil deze heel slecht aanpakken, moet tegenwoordig wel 3X starten voor dat hij aanslaat,daarbij rookt hij verschrikkelijk en is de hele straat blaauw.Als hij eenmaal op temperatuur is is alles ok en slaat hij ook direkt aan.
Kan iemand hier ons een antwoord opgeven
20 jaar
volgens de geleerden zijn de kleppen wel op de juiste manier afgesteld(0.15 & 0.15 bij een warme motor)en het is nu ook net alsof je in een oude volkswagen zit er zit een raar geratel in het blok,iemand beweerd dat dat naar ongeveer 500 m. over moet wezen
20 jaar
toch iets niet goed gereviseerd zijn de zuigers vernieuwd
zijn de cilinders niet ovaal misschien moet ie nog inlopen maar daar geloof ik niets van ga maar terug naar het revisiebedrijf
Het revisiebedrijf is zelfs bij ons thuis geweest om te luisteren bij de motor terwijl de monteur er ook was,samen konden ze niks vinden,zijn er een kleine 2 uur mee bezig geweest en hebben alles nagelopen als het niet weg gaat na de 1000 km. beurt moet ik kontakt met hun opnemen,vandaag sprak ik iemand die beweerde dat dat de gloeipitten misschien kapot zijn en dat die daarom zo erg rookt bij het opstarten,omdat tijdens het starten de pomp wel diesel toevoerd maar niet verbrand en dat daarom de motor ook heel even zo raar loopt.
20 jaar
dat zou kunnen alleen is dan de rook niet echt blauw maar zwart blauw is meestal olie
ogenschijnlijk is deze motor bloedheet gereden waarschijnlijk bijna of helemaal vast dat kwam niet over in het verhaal waar het mee begon als ik dat geweten had dan had ik je meteen een ruilmotor geadviseerd want een motor reviseren die heel erg heet geweest is ,is een hachelijk zaak
welnu,agelopen vrijdag heb ik de gloeipitten vernieuwd en zie daar,starten en draaien maar.De gloeipitten moeten aan een bepaalde weerstand waarde voldoen(zo rond de 1,1 ohm) zit die er ver onder of boven dan kun je de klok erop gelijk zetten dat ze kapot zijn, dat was bij ons dus bij 2 stuks heb ze alle 4 vervangen,voorgloeien en starten zonder problemen.Blijft alleen nog het rare geklepper van de motor over maar dat zal bij de 1000 km. beurt over moeten zijn als we de olie verversen omdat we dan de kleppen weer moeten na stellen. dit zou moeten gebeuren met een warme motor en een 0.15 voelermaat.
De gloeipitten zouden kapot zijn gegaan doordat er koelvloeistof in het hele blok is geweest,en dus oo bij de gloeipitten.
20 jaar
kleppen van h100 moeten bij warme moter 0.25 0.25 zijn volgens fabrieks gegevens stel brand stof pomp goed af en test verstuivers.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar