Hyundai H200: Slechte koude start Electrisch probleem?

Bouwjaar: 1997

Sinds kort start m'n H200 '98 slecht.
Ik dacht aan de gloeipluggen, dus ik heb ff spanning gemeten op de pluggen. Die is tijdens voorgloeien aanwezig.
Vreemd genoeg blijft er ca. 5 sec. langer spanning op staan als dat het gloeilampje aangeeft op het dashboard. Als de motor gestart is komt er opeens weer spanning op de pluggen ? Hoort dat?

Kan het zijn dat er door een e-probleem spanning op de pluggen blijft staan waardoor ze uiteindelijk doorbranden?

wie kent dit fenomeen?

Oscar8300

Geplaatst door Oscar8300 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai H200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Oscar,
Doordat je spanning op de gloeiers meet wil dat nog niet zeggen dat deze gloeien ,als er een of meerdere kapot zijn start de motor slecht.
Nagloeien hoort,dit word gedaan om de uitlaatgas iets minder vuil te maken en het diesel geluid van de koude motor te reduceren.

Hans

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Bij deze auto kun je gemakkelijk de rail boven de gloeiers losnemen. Draai die er ff af, pak een spanningzoeker. Zet de klem op de plus van de accu, en de prikker op de aansluiting van de gloeier. Zo doe je alle 4. Je lampje moet branden als ze heel zijn. Brand die bij 1 of meer niet dan moet je ze allemaal vernieuwen. suc6

Arie560 (0), 18 jaar geleden

Het is ook mogelijk dat de gloeiplug wel stroom trekt maar dat het puntje niet goed gloeit. Dan gloeit de gloeier wel achter het puntje. Dit komt omdat er twee weerstanden is serie zitten waarvan de voorste in sluiting ligt. De voorste weerstand dient om te gloeien, de tweede is een stabilisatieweerstand die dient om te vermijden dat de gloeier doorbrandt bij te lang gebruiken. Zie ook op de site van Beru. Om helemaal zeker te zijn kan je de gloeiers er uit halen en 12 V op zetten. Zo zie je of de werking helemaal juist is.

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

En als dat allemaal te ingewikkeld is probeer je met koude motor
tijdens het "gloeien" te voelen welke gloeiplug wel of niet warm wordt???

succes Hub

Oscar8300 (0), 18 jaar geleden

Bedank t voor jullie reacties! Ik ga er zo direkt mee aan de slag. Vooral die tip met een spanningzoeker per gloeiplug is simpel!

Hoe lang mag het nagloeien over het algemeen duren na de start?
Wordt er gemeten op temp. of is dit tijd geschakeld?

gr
Oscar

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

De gloeitijd bepaalt een tijdrelais dacht ik.
Je kunt ook met een klemampere meter de gloeistroom meten.
Moet ongeveer 10 amp. per gloeistift zijn.

Hans

Oscar8300 (0), 18 jaar geleden

ben ik weer.
er zijn er inderdaad 2 stuk.
kan ik volstaan met 2 vervangen of of is het beter ze alle 4 te vervangen?

gr
Oscar

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Vernieuw ze allemaal,binnenkort gaan de andere twee ook kapot ,dan heb je dubbel werk.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.