Heb ik weer...
De centrale deurvergrendeling werkt opeens niet meer (de zekering is goed).
Dus ik kan beide deuren niet meer openen met de centrale deurvergrendeling.
[Bestuurdersdeur]
1. De bestuurdersdeur gaat niet meer open via de centrale deurvergrendeling, normaal hoorde je een relais klikken welke een deurpompje bediende, nu dus niks!
2. De bestuurdersdeur kan ik ook niet meer openen met de sleutel, hij blijft gewoon op slot zitten.
3. Ook via de binnenkant kan ik de vergrendelingdsknop niet meer bedienen, hij zit gewoon vast, dus de deur kan dus ook van binnenuit niet meer open!
4. Normaal gesproken (toen alles nog goed functioneerde) kon ik ook via de binnenkant de vergrendelingsknop v/d deur bedienen zodat beiden deuren vergrendeld en/of ontgrendeld werden. Nu kan dat dus niet meer omdat deze vergrendelknop vast blijft zitten.
[Bijrijdersdeur]
1. De bijrijdersdeur gaat niet meer open via de centrale deurvergrendeling, normaal hoorde je een relais klikken welke een deurpompje bediende, nu dus niks!
2. Deze kan ik alleen maar open met de sleutel.
[Situatie]
Nu moet ik dus via de bijrijdersdeur achter het stuur zien te kruipen, schiet niet echt op zo.
Wie weet waar het aan kan liggen? en/of weet raad?
Want hoe krijg ik in helmelsnaam de bestuurdersdeur weer open, want hierachter zit het relais v/d deurpomp v/d deurvergrendeling. Ik neem aan dat ik het hier in moet zoeken.
Om hier bij te kunnen moet ik de deurbehuizing verwijderen, maar hiervoor moet wel de deur open.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Om te beginnen zit er geen relay in de deur.
Er zit een zogenaamde actuator in die bediend wordt met het draaien van de sleutel.
Wat je kunt proberen is:
kruip in de auto en haal het afdek plaatje los van de deurklink.
Misschien kun je dan bij het stangetje komen wat het slot bediend, want dat is waarschijnlijk los.
[url=http://imageshack.us][img]http://img208.imageshack.us/img208/9159/...[/img][/url]
Bedankt voor de info en het meedenken Hans4040.
Maar dat is het volgens mij niet, want als er een stangetje los zou zitten, dan zou ik toch wel de normale klik moeten horen v/d relais welke de actuator aanstuurt alsmede die van de andere actuator in de bijrijdersdeur.
Want aan de bijrijderskant zit ook een actuator (fabrieksaf) maar die hoor ik ook opeens niet meer!
Fabrieksaf zat er alleen maar een actuator in de bijrijdersdeur.
Maar omdat er drie jaar geleden een GT-Alarm is ingebouwd (gecertificeerd bedrijf) hebben ze in de bestuurdersdeur een extra deurpomp en relais in moeten bouwen. Zodat de centrale deurvergrendeling werkt voor beide deuren!
Maar goed idee omdat kapje alvast te demonteren om een blik naar binnen te werpen (hoop dat ik wat kan zien)
Heb ook al op http://www.hmaservice.com gezocht maar kan nergens uit opmaken hoe ik die deur weer open krijg.
17 jaar
In beide deuren zit een actuator (af fabriek) anders kan je nooit de deuren openen vanaf de bijrijders kant.
Ik denk toch dat er iets met een stangetje of zo is, omdat de zaak vastzit.
[url=http://imageshack.us][img]http://img518.imageshack.us/img518/5288/...[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=518&i=doo...][img]http://img518.imageshack.us/img518/5288/...[/img][/url]
[quote=Hans4040]In beide deuren zit een actuator (af fabriek) anders kan je nooit de deuren openen vanaf de bijrijders kant.
Ik denk toch dat er iets met een stangetje of zo is, omdat de zaak vastzit.[/quote]
Ja sorry,
Actuator wel (linker deur en rechter deur) maar ik bedoelde zo'n motortje (zie hieronder) daar hebben ze er toen eentje van ingezet, want daar zat er maar eentje van in (af fabriek) alleen in de bijrijdersdeur! Met het alarm monteren is er dus eentje extra in de bestuurdersdeur gezet, zodat ze allebij reageren op de afstandsbediening van het alarm.
Zie hieronder: http://www.extreme-shop.nl/?page=product...
[PROBLEEM OP ZICH]
Ik heb overigens het kapje v/d deur (wat je vertelde) en nog een bedieningspaneel(spiegels&ramen) verwijderd, maar je ziet nagenoeg niks!, kom ook nergens bij.
De deurhandel, welke een (trek) stangetje bedient gaat wel gewoon heen en weer.
Alleen het knopje wat vermoedelijk een duw-stangetje bediend zit muurvast, lijkt net of hij geblokkeerd zit zit.
Ook mijn sleutel gaat niet vergenoeg naar rechts (deur-open) omdat hij ergens tegen blokkeerd naar links (deur-opslot) gaat wel goed.
Zit er misschien ergens een relais of zoiets wat de boel blokkeerd? Hen alles afgezocht maar niks kunnen vinden.
Je zou zegggen dat als het een mechanisch probleem is dan moet ik toch de actuator (links en/of rechts) wel horen klikken (net als vroeger toen alles nog goed werkte), nu hoor ik helemaal niks!
Ik ga maar weer verder met zoeken... kijken hoe ik die deur v/h slot kan halen, als ik de oplossing hebt hoor je het wel.
17 jaar
Nou deur is eindelijk open, wat een s.h.i.t. klus zeg, uren bezig geweest.
Maar alle stangetjes zaten vast, er was niks losgeschoten.
Heb met de hand de stangen weer heen en weer gehaald en toen ging alles weer redelijk soepel.
Vermoed dat de actuator en/of het motortje van de centrale deurvergrendeling kapot is.
Tevens alles gesmeerd en weer in elkaar gezet, dus gooi mijn deur dicht, wat denk je? slaat dat rotding na een paar keer weer vast!
Dus weer alles losgehaald en weer aan de praat gekregen... voor zolang het werkt!
Dus ik ga maandag maar even naar de sloop voor een ander motortje v/d centrale deurvergrendeling of anders even via internet (8,50) eentje bestellen.
Overigens de centrale deurvergrendeling werkt nog steeds niet met de afstandsbediening, wel met de losse sleutel.
Volgens het bedrijf wat ooit mijn alarm heeft ingebouwd is dit GT-alarm ook apart gezekerd, wellicht zijn van dit alarm de zekering doorgebrandt welke de centrale deurvergrendeling aanstuurd, omdat het motortje van de centrale deurvergrendeling bleef vastzitten.
Iemand een idee waar ik die zekering van het GT-Alarm kan vinden, (zou op het alarm zelf zitten volgens de leverancier) maar ik zie geen zak, alleen maar een sirene en hellingsdetector en ultrasoon sensoren.
17 jaar
Zo`n los motortje kost inderdaad maar een paar euro.
De zekering van het alarm is waarschijnlijk een zweefzekering die ergens in de voedingsdraad van het alarm zit.
Je moet even de draad volgen vanaf de alarmmodule richting spanningsbron (accu of contactslot).
Als je het motortje afkoppeld, dus het stangetje er af, moet de CV weer gewoon werken met de sleutel.
[quote=Hans4040]Zo`n los motortje kost inderdaad maar een paar euro.
De zekering van het alarm is waarschijnlijk een zweefzekering die ergens in de voedingsdraad van het alarm zit.
Je moet even de draad volgen vanaf de alarmmodule richting spanningsbron (accu of contactslot).
Als je het motortje afkoppeld, dus het stangetje er af, moet de CV weer gewoon werken met de sleutel.[/quote]
Bedankt Hans,
Ja dacht ik al, ga maandag eerst even zo'n motortje op de sloop halen of zou je die dingen ook bij een autoshop kunnen kopen, zijn tenslotte gewoon universele dingetjes.
Ik hoop overigens niet dat het die actuator is (die is natuurlijk weer niet universeel en kan ik meteen m'n knip opentrekken)
Daarna ga ik maar die kabelboom v/h alarm nalopen op die zekering(en) te vinden, kijken of ik die ook weer aan de praat krijg.
17 jaar
Ik denk dat je voor zo`n motortje wel bij een automaterialen zaak terecht kan, of bij Halfords.
Ik heb er 1 besteld via internet: www.extreme-electronics.nl
mvg,
Hans.
Correctie: www.extreme-shop.nl
[quote=Hans4040]Correctie: www.extreme-shop.nl[/quote]
Ik heb deze webshop ook in mijn favorieten staan, dingetjes kost daar slechts 8 maar de verzendkosten zijn duurder dan het ding zelf.
Bedankt.
17 jaar
klopt, inclusief verzenden en BTW 16,25
Stand van zaken...
[Deurmotortie]
Kom net v/d sloop af, en heb in de stortregen zo'n deurmotortje uit een wrak gesloopt.
Maar wat denk je....
Vragen die mongolen van dat sloopbedrijf (zou geen namen noemen want misschien moet ik er toch nog een keer naar toe) daar 20 voor zo'n oud en waarschijnlijk ook defect deurmotortje Want dat ding ligt al jaren in een open deur weg te rotten.
Zaten ze nog te zeiken dat ik dan maar eerst naar de prijs had moeten vragen, toen werd ik pissig...
Meteen gezegd dat ze hem ergens in kunnen steken daar waar de zon nooit schijnt.
Na een tip van iemand anders, heb ik een nieuwe gekocht bij een Turks automaterialenzaakje hier in R'dam (Pretorialaan) kostte me slechts 10, alles netjes in de verpakking met alle montagespulletjes er bij.
[Alarm]
Overigens was er ook een zekering (10Amp) doorgebrand van het GT636 Klasse 3 Alarm gedeeltje wat de deurmotor aanstuurd.
Heb dus inderdaad de kabelboom moeten volgen en kwam uit onder mijn stuur.
Leuk geplaatst dat zekeringenblok moest wel eerst heel de middenconsole verwijderen en daarna het hele dashboard gedeeltje onder mijn stuur om er pas bij te kunnen.
Heb ik ook weer mee geleerd, als ik weer eens een gecertificeerd alarm laat inbouwen blijf ik er beslist bij, zodat ik weet waar alles zit, nu heb ik een halve zondag lopen zoeken naar een zekeringtje v/h alarm.
Ga hem er v/d week als het beter weer is wel even inzetten, vermoed dat het probleem hiermee is opgelost.
17 jaar
Sommige sloperijen denken dat ze de hoofdprijs kunnen vragen, maar dat moet je maar wijten aan onkunde/onwetendheid.
succes met het motortje.
mvg,
Hans.
PROBLEEM OPGELOST, alles werkt weer.
Probleem:
Deur ging niet meer open (via centrale afstandsbediening/deurvergrendeling/sleutel via slot/ook niet via binnenkant)
Oorzaak:
1. Deurmotortje (bestuurdersportier) defect welke het trek stangetje bediend! (kostten slechts 10)
2. Zekering (Rood-10Amp.)van het alarm (GT636 Klasse 3) vervangen welke de deurmotor aanstuurt (bevinden zich drie stuks 3x 10Amp.) onder stuur/dashboard weggewerkt).
De zekeringen v/d wagen waren overigens allemaal ok
17 jaar
bedankt , zal nog eens alles controleren grt dirk
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar