Hyundai H300: start niet meer

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2498, Vermogen (kw): 125

Vakmensen gezocht!

Mijn H300 op de 18e in de ochtend gestart en weggereden, alles perfect. Parkeer hem op een parkeerterrein en wil hem rond 18:00 uur starten en.... Start niet. Lampje startblok brandt. Na diverse pogingen ANWB gebeld. Monteur kreeg hem niet gestart dus afgesleept naar dealer in Zeist. ring om het stuur zou stuk zijn, vervangen...geen resultaat. Diesel is aanwezig, Accu vervangen was stuk gestart , ivm koude brandstoffiltervervangen ( parafine probleem?) nog steeds start de H300 niet. Dealer zou Hyundai hotline gebeld hebben ook daar geen resultaat . wie weet wat er dan aan de hand is ???? Uitlezen OBD geeft op dealerapparaat geen foutcode aan. Ben mijn H330 nu al een week kwijt en kan niet zonder ivm mijn bedrijfje. Ehhh HELP !!! wie kan de gouden tip geven ??
Meteen mijn laatste Hyundai , wat een klote merk als de dealer zelf hem niet kan repareren.

Vr.grtz
RenK

RenK

Geplaatst door RenK (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai H300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

riennoot (0) PRO, 8 jaar geleden

Beste Renk,

Wat vervelend zeg als iets waar je je brood mee moet verdienen je in de steek laat.

Maar laten we een poging doen dit probleem te tackelen. Wat is op dit moment de status van het probleem? in welke richting zit de dealer te denken dat het probleem schuilt? En start je auto niet of slaat hij niet aan? omdat je zegt dat de auto niet wil starten maar dat wel de accu is vervangen omdat deze stukgestart zou zijn.

En om het een beetje technisch te maken, werkt het immobiliser systeem? zijn hier ook geen storingen opgeslagen? want om welke redenen is de leesspoel dan vervangen?

En als het idd zo is dat hij niet aanslaat, heeft de motor compressie? is de timing in orde? is er raildruk? worden de injectoren aangestuurd? staat de egr-klep wel dicht?

Zijn een heleboel vragen maar mischien kunnen we zo een opening van je probleem forceren.

groeten Rien

RenK (0), 8 jaar geleden

Beste Rien,
Het begon gewoon na het parkeren. De motor wil wel aanslaan maar niet starten. De sleutel van de imobelizer brand en blijft branden. Startblok blijft er zo te zien dus op staan. ANWB stuurde krullenjonge die van toeten nog blazen wist met een OBD lezer rechtstreeks uit de hobby winkel. Kon dus niets doen alleen afslepen. Zelf maar afgesleept naar huis, dag erop naar garage. OBD gaf aan dat koppelingschakelaar defect was, volgens dealer was de sleutelring stuk en heeft die vervangen. Nu blijft sleuteltje uit maar starten ..... nee. Afgesleept naar Hyundai deler, ook die kan niets vinden. Geen foutcodes, druk op commonrail, brandstof aanwezig. Uiteindelijk heeft hij Hyundai NL via een telefoonlijn laten kijken in het systeem. Na ruim 2 uur niets gevonden !!!!
Men vermoed nu dat de ECR blijft plakken, die gaat er maandag dus uit voor onderzoek. Afwachten maar weer dus.
Vr.grtz RenK

RenK (0), 8 jaar geleden

Eindelijk resultaat. De auto heeft via televerbinding met Hyundai online gehangen voor ruim 2 uur. Ook door hun geen fout te ontdekken. Alles werkt en is aanwezig zoals het moet en hoort. Laatste kans is nu dus de EGR. Die is er vandaag uitgehaald en blijkt stuk te zijn . Nieuwe is besteld en wordt er morgen ingezet, dan hopen dat hij wel weer wil starten. Ook bleek de inlaat poort totaal verkoolt te zijn die is dus meteen eraf gehaald en schoongemaakt. Klusje gaat rond de 1200 euro kosten ;-(
Hoop dat hij het daarna weer doet.

Vr.grtz
RenK

firedriver (60), 8 jaar geleden

Amaai !!!

riennoot (0) PRO, 8 jaar geleden

Beste RenK,

Mooi dat er resultaat is geboekt. ik ben nu wel benieuwd of de garage zelf op dat idee was gekomen of dat het via de hulp van deze topic tot stand is gekomen?En ben wel benieuwd om te horen als hij het weer doet.

groeten Rien

RenK (0), 8 jaar geleden

Beste,
De auto start weer !!! De EGR bleek totaal vast te zitten, hierdoor lijkt het alsof de motor moet ademen via een plastic zakje, hij verstikt zichzelf dus. Vandaar wel pogen te starten maar na een enkele omwenteling stoppen door zuurstofgebrek. De dealer heeft meteen de inlaat spruitstuk schoon moeten maken, deze zat ook grotendeels dicht. Na een nieuwe EGR en schoonmaak van de inlaat heeft de bus ook veel meer trekkracht. Met zware aanhanger reed hij niet is de 5e versnelling maar hooguit in de 4e. Na de reparatie trekt hij ook prima in zijn 5e. Was zo te zien al enige tijd een probleem met de EGR. De eerste (locale) garage kwam er niet uit, de dichtstbijzijnde dealer had er ook moeite mee. Na overleg en online diagnose werden er geen fouten of afwijkingen gevonden door de importeur. toen kwam dus de laatste optie, de EGR als kanshebber en dat bleek bingo.
EGR kan er helaas niet uit anders had ik hem eruit laten slopen, scheelt me een dure reparatie. ;-(
Maar gelukkig hij doet het weer !!!
Succes
RenK

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H300 of stel zelf een nieuwe vraag.