Vorige week in Duitsland op de autobahn op een helling met 3200 RPM ineens geen vermogen meer, motormanagement lampje ging branden en snelheid was maximaal nog maar 85 km/u.
Op een parkplaats motor uit gezet, onder de motorkap niet bijzonders te zien en oliepijl OK.
Na starten werkte alles weer normaal.
In München bij een dealer foutcode laten uitlezen, volgens hem was de brandstof pompdruk te laag geweest.
En kon ik wel door rijden, hij had geen tijd om het probleem verder te onderzoeken.
Via Oostenrijk weer in Nederland gekomen met een snelheid van +/- 110 km/u, geen probleem meer gehad.
Zou het brandstof filter de oorzaak kunnen zijn?
KM stand is nu 81 000 en die is nog nooit vervangen geweest. Filter (Bosch) kost maar 20 euro en uurtje werk (accu moet er uit) kan ik allemaal zelf wel doen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De standaard fabrieksinterval voor vervanging van de dieselfilter is te lang. Dit geeft regelmatig problemen. Bij Uw km's ben ik bijna zeker dat dit het probleem is. Waarom toch besparen op zoiets?
@ ix55
Dan is er toch wel iets mis met de Hyundai brandstoffilters denk ik, mijn vorige Toyota Carina 2L.D heeft 210 000 gedraaid zonder dat het filter gewisseld was en de motor liep nog zoals de 1e dag.
Ik ga een Bosch filter 1457434511 bestellen en monteren.
9 jaar
Vandaag Bosch filter 1457434511 vervangen. Volgens het boekje zou dat om de 120 000 km moeten gebeuren.
Ik meld later deze maand hier nog wel of het geholpen heeft.
Was een klusje van niets, mooie youtube filmpje er van gezien.
https://www.youtube.com/watch?v=52OdS7LG...
jammer van de taal, maar de film is zeer duidelijk!
9 jaar
Nu 10 maanden later en 20 000 km is het probleem niet meer voor gekomen, was dus toch het brandstof-filter.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H300 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar